چگونه سهام برای عدالت ثبت‌نام کنیم؟

دو سالی می‌شود که اخبار مختلف برای ثبت‌نام سهام عدالت پخش می‌شود اما به گفته مسئولان تمامی سایت‌ها و اخبار در این مورد جعلی است. چگونه سهام عدالت ثبت‌نام کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ چندی پیش شایعه ثبت‌نام سهام عدالت قوت گرفت و برخی افراد سامانه‌های مختلفی را برای ثبت‌نام سهام عدالت معرفی کردند. اما اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت گفت که تمامی سایت‌های ثبت‌نام سهام عدالت جعلی هستند و زمان آن اعلام می‌شود.

با بررسی اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که تا پایان تابستان سامانه‌ای برای ثبت‌نام سهام عدالت اعلام شود.

چه کسانی مشمول سهام عدالت هستند؟

از سوی دیگر، برخی از مسئولان می‌گویند که ثبت‌نام سهام عدالت توسط مردم انجام نمی‌شود. بلکه با دهک‌بندی انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به هر فرد مشمول، سهام اختصاص می‌یابد.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص تخصیص سهام عدالت گفت: در ابتدا قرار بود پرداخت سهام عدالت به دو دهک اول و چهار دهک بعدی باشد. اما در کشور چنین اشرافی از مجموع درآمد وجود ندارد. در ابتدا سهام عدالت بر اساس رده‌بندی شغلی بود، برای مثال کارمندان دولت، تاکسیرانان، خادمان مسجد و…، این موضوع باعث شد بعضا افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت نیستند، سهام عدالت دریافت کنند و برعکس. دهک‌بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود اما اینکه چه میزان سهام و به چه طریقی واگذار شود هنوز مشخص نیست.

قربانزاده در مورد آخرین وضعیت تصمیم‌گیری در مورد فروش سهام عدالت اظهار کرد: شورای عالی بورس باید در مورد مدل مطلوب مدیریت سهام عدالت تصمیم می‌گرفت. بر این اساس در مورد افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند باید گفت که منتظر بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشند تا افراد بتوانند خرید و فروش کنند. این اتفاق نیز زمانی رخ می‌دهد که مجامع این شرکت‌ها به درستی برگزار شود و درمورد مستقیم‌ها نیز سازمان بورس باید تعیین تکلیف کند. (ایسنا)

به هر تریبت به نظر می‌رسد که تا ماه‌های آینده وضعیت ثبت‌نام و سودآوری مشخص شود.

سود سهام پرداخت شد

واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان از دریافت سود از روز شنبه آغاز شده بود. جاماندگان سود سهام عدالت تا روز جمعه ۳۰ اردیبهشت فرصت داشتند که اطلاعات خود را در سایت سجام تکمیل و سود خود را دریافت کنند.

تاریخ ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱

تمام افرادی که تاکنون به هر دلیلی موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده اند، از این فرصت استفاده کرده و اقدام به ثبت نام کنند. زیرا اگر فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ را از دست بدهند، ممکن است تا چند سال امکان ثبت نام مجدد فراهم نشود. با توجه به اطلاعیه های رسمی، قرار بود وزارت کار لیستی از افراد واجد شرایط که از دریافت سهام عدالت جا مانده اند، مانند کودکان تازه متولد شده در خانواده های واجد شرایط دریافت سهام عدالت و افراد واجد شرایط که از ثبت نام جامانده اند را تا پایان بهمن ماه سال قبل به مجلس ارائه دهد. این لیست تا انتهای سال قبل به مجلس تحویل داده شد تا شرایط لازم برای ثبت نام افراد واجد شرایط و کودکان تازه متولد شده فراهم شود. مجلس شورای اسلامی پس از بررسی لیست تاریخ تقریبی برای ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ را مشخص کرد. 

طبق تصمیمات گرفته شده در مجلس شورای اسلامی تاریخ ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ از خرداد ماه این سال خواهد بود. لازم به ذکر است که هنوز زمان دقیقی برای آغاز نام نویسی اعلام نشده است اما اعلام شده که ثبت نام تمامی افراد جا مانده و کودکان تازه متولد شده برای دریافت سهام عدالت تا پایان سال جاری انجام می‌گیرد. اگر از افراد جامانده برای دریافت سهام عدالت هستید یا جز افرادی هستید که نام نویسی کودک تازه متولد شده شما برای دریافت سهام عدالت انجام نگرفته است حتما منتظر فراخوان دولت در خرداد ماه باشید.

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

همانطور که می دانید، طرح اعطای مجدد سهام عدالت توسط دولت در حال تصویب است. اما اطلاعات دقیقی درباره ثبت نام با کد ملی هنوز دریافت نشده است. با توجه به روند ثبت نام سهام عدالت در دوره پیشین، پیش‌بینی می‌شود ثبت نام سهام عدالت جاماندگان با کد ملی از طریق سامانه سهام عدالت وجود داشته باشد.   

آیا برای جاماندگان ، سهام عدالت ثبت نام می کنند ؟

با توجه به رشد بی سابقه بورس، افراد زیادی که از ثبت نام سهام عدالت جا مانده بودند خواستار ثبت نام مجدد سهام عدالت شدند تا بتوانند در این طرح شرکت کنند. لذا، دولت در این راستا طرحی را تصویب نمود که جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ بتوانند مجددا ثبت نام کنند. این طرح برای اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، ثبت نام برای ۳ گروه اصلی از جاماندگان سهام عدالت امکان‌پذیر خواهد بود. این گروه‌ها شامل:

  • افرادی که در دور اول ثبت نام سهام عدالت، به هر دلیلی (خرابی زیرساخت‌های سیستمی و …) موفق به ثبت نام نشدند.
  • افرادی که پس از اجرایی شدن طرح سهام عدالت عضو سازمان‌های حمایتی و یا کمیته مستضعفان شده‌اند.
  • افرادی که جزء ۶ دهک اول و اقشار ضعیف جامعه می‌باشند که دولت موظف است از آنها حمایت کند.

آدرس سامانه سهام عدالت 

https://samanese.ir

کلام آخر

ثبت سهام عدالت برای جاماندگان در سال ۱۴۰۱ از سامانه سهام عدالت انجام می‌گیرد. طبق تصمیمات گرفته شده در مجلس شورای اسلامی، تاریخ ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ از خرداد ماه این سال خواهد بود اما هنوز زمان دقیقی برای آغاز نام نویسی اعلام نشده است لیکن اعلام شده که ثبت نام تمامی افراد جا مانده  و کودکان تازه متولد شده برای دریافت سهام عدالت تا پایان سال جاری انجام می‌گیرد.

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 28474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید زارع IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      با سلام من سعید زارع هستم که دوتا از بچه‌ها هم تحت پوشش بهزیستی هستند که به آن ها هم مستمری نمیدهند خانه مستأجر ی درآمد کم لطفاً یک کاری کنید که سهام عدالت هم شامل ما بشه
    • زهراطحان دار IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 1
      ازشیرارمن شوهرم یه کارگرسادست سهام عدالت ندارم بادچیکارکنیم ممنون میشم
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      من راننده تاکسی هستم جامانده از این سهام هستم لطفا تاریخ دقیق ان را اعلام کنید
    • محمد عسکرزاده IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      سهم عدالت نداره