آخرین وضعیت درگاه ملی مجوزها از زبان وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: ۶۱ درصد از مجوزهای درخواستی در انتظار تکمیل مدارک است و فرهنگ عمومی همراه داشتن مدارک در ادارات در فضای مجازی وجود ندارد.

خاندوزی در نشست علنی امروز مجلس گفت: حدود ۶ درصد از دستگاه‌ها در صدور مجوز کسب و کار متخلف هستند و ۳ درصد از مجوزها را خود متقاضیان در ۵۵ روز اول لغو کرده‌اند.

بر اساس آماری که وزارت اقتصاد در صحن مجلس داده،  نزدیک ۶۲ هزار درخواست مجوز در ۵۵ روز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده و  از ۳۴ هزار درخواست مجوز درخواست شده در حوزه مشاغل خانگی وزارت تعاون، ۱۲ هزار مجوز صادر شده است.

همچنین مهلت قانونی ۳ هزار و ۵۰۰ مجوز گذشته، اما هنوز مجوزی صادر نشده است.

آمار درگاه ملی مجوزهای کشور نشان می‌دهد ۱۰ درصد از مجوزهای وزارت تعاون، ۶ درصد از مجوزهای وزارت ورزش، ۲ درصد از مجوزهای سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست و ۳ درصد از مجوزهای سازمان نظام مهندسی هنوز صادر نشده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت که ۶۱ درصد از مجوزهای درخواستی در انتظار تکمیل مدارک است و این نشان می‌دهد «فرهنگ عمومی همراه داشتن مدارک در ادارات در فضای مجازی وجود ندارد.»

طبق آمار خاندوزی، از ۶۲ هزار مجوز درخواستی فقط ۱۳ درصد در انتظار تأیید دستگاه اجرایی است و در وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی صدور مجوزهای کسب و کار «عقب افتادگی جدی» دارد.

نوری قزلجه عضو کمیسیون ویژه جهش تولید گفته «تنها ۱۹ درصد از قانون در مورد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزهای کشور عملیاتی شده است.»

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 28472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha