مخالفت دو کوان (Do Kwon) با ایده‌ی توکن‌سوزی لونا

دو کوان (Do Kwon)، بنیان‌گذار شبکه‌ی ترا (Terra)، در جدیدترین توئیت خود به‌ مخالفت با ایده‌ی توکن‌سوزی لونا برخواست.

وی علی‌رغم آنکه به کاربران یک آدرس مخصوص برای از بین بردن توکن‌ها داده‌ بود مدعی شد که از جایی که حذف توکن‌های کاربران هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت، فرآیند فوق کاملا بی‌معنی خواهد بود.

مخالفت دو کوان (Do Kwon) با ایده‌ی توکن‌سوزی لونا

حجم توکن‌های درگردش لونا در اوایل ماه می (اردیبهشت 1401) جهش عجیبی یافت و از 340 میلیون عدد به 6.5 تریلیون واحد رسید. این حجم از تورم به دلیل پشتوانه‌-زدایی یا «de-pegging» استیبل‌کوین ترا UST رخ داد.

مروری بر سرگذشت ترا

دو کوان با ارائه‌ی یک طرح پیشنهادی سعی در احیاء شبکه‌ی ترا را داشت، با این‌حال در اواسط رای‌گیری تصمیم‌گیری‌ها دستخوش تغییراتی شد و اختلاف نظرهایی شکل گرفت. طرح احیاء با پیشنهاد تازه‌ای مبنی بر سوزاندن 1.4 میلیارد واحد UST جایگزین شد. این پیشنهاد در ابتدا به‌ دلیل ابرتورم ایجاد شده و ازدحام بالای پیشنهادهای جعلی موفق به ثبت در شبکه نشد.

همزمان با طرح این پیشنهاد، دادستانی سئول نیز تحقیقات خود را درخصوص Terrafom آغاز کرد و دو کوان را متهم به فرار مالیاتی 78 میلیون دلاری کرد. با این‌وجود دو کوان اتهامات موجود را با پست توئیتی رد کرد و مدعی شد که شرکت وی فاقد هرگونه تعهد مالیاتی در کرۀ جنوبی است.

Terraform در هفته‌ای که گذشت تیم حقوقی خود را ازدست داد که به نقل از کوان شامل افراد زیادی بوده است. با فروپاشی ترا قیمت هر واحد از لونا تا 40 درصد کاهش یافت.

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 28468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha