اوراق تبعی حامی سررسید شد/ زمان مشخصی برای واریز مبلغ اعمال اوراق اعلام نشده است

در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ طرح اوراق تبعی حامی با هدف حمایت از سرمایه داران خرد تصویب شد. بر اساس این مصوبه آن دسته از سهامدارانی که در زمان تصویب این طرح در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۹ مجموع دارایی‌های سبد سهام آن‌ها ۱۰ میلیون تومان یا کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود سهامدار خرد محسوب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ امروز زمان سررسید (۱۴۰۱/۰۲/۳۱) این اوراق فرا رسیده و کسانی که شرایط را دارا باشند بدون نیاز به هیچگونه اقدامی مبلغ محاسبه شده را دریافت خواهند کرد البته زمان مشخصی جهت واریز مبلغ اعمال اوراق تبعی اعلام نشده است.

شرایط اعمال اوراق تبعی حامی ۱۴۰۱

این اوراق برای اشخاصی معتبر و قابل اعمال خواهد بود که در دوره عرضه اوراق (از تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ تا ۱۳۹۹/۱۲/۲۷)، یک ورقه از اوراق را خریداری کرده باشند.

دارایی پایه اوراق اختیار فروش تبعی حامی ۱۴۰۱ شامل سبد سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران به جز بازار پایه و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام مبتنی بر صدور و ابطال یا ETF به جز دارایکم و پالایش با احتساب تعداد و قیمت تعدیل شده ناشی از اقدامات شرکتی طی دوره اوراق مذکور است. به عنوان مثال اگر مجموع ارزش سهام پایه شخص کمتر از ۱۰ میلیون باشد اما ارزش سهم پالایش موجود در دارایی آن بالاتر از ۱۰ میلیون باشد در صورت حفظ شرایط اعلام شده اعمال اوراق تبعی انجام می‌شود.

دارایی پایه اوراق اختیار فروش تبعی حامی ۱۴۰۱ شامل عرضه اولیه‌هایی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ بازدهی بیشتر از ۳۰ درصد داشته اند، نمی‌شود.

معتبر بودن اوراق اختیار فروش حامی ۱۴۰۱ در سررسید، مستلزم عدم فروش دارایی پایه تا سررسید اوراق است.

ارزش اعمال برای هر کد معاملاتی برابر با ۱.۲۵ برابر ارزش دارایی پایه وی خواهد بود. لذا در صورت رعایت نکات بندهای فوق توسط سرمایه گذاران، بازدهی دارایی اشخاص طی دوره اوراق حداقل به میزان ۲۵ درصد خواهد بود.

از آنجا که مبنای تضمین قیمت تعدیل شده است، در صورت افزایش سرمایه، قیمت تعدیل شده و تعداد سهام پس از مجمع برای تضمین در نظر گرفته می‌شود. در صورت افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، قیمت سهام و تعداد با فرض شرکت کردن سهامدار در افزایش سرمایه فرض می‌شود.

در صورتی که ثبت افزایش سرمایه در تاریخ بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ باشد، در سررسید اوراق تبعی فرض می‌شود که سهام ثبت نشده در پرتفوی سرمایه گذار قرار دارد و به قیمت پایانی روز محاسبه در ارزش پرتفوی لحاظ می‌شود.

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 28426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خوب چی شد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      خوب چی شد؟ ایا میریزن پولی یا فقط میخواستن مردم نف
    • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      میگن هفتم این ماه ریختیم اما دروغ میگن من دوتا پرتفو دارم ک همه شرایطش رو داشت یک سال خودم رو معطل کردم و نفروختم اما هیچ سودی بابتش پرداخت نکردن نمی‌دونم باید به کجا شکایت کرد
    • معین IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 0
      برای منم نریختن با این که شرایطش رو داشتم
    • حجت IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      برای من هم نریختن هیچ جا هم پاسخگو نیست. الکی شوآف بود دوستان میخواستن سهامدار خرد را نابود کنند. من سهم را بعد از 70 درصد ریزش خریدم. الان با گذشت یک سال 70 درصد تو ضررم. تمام امیدم به این بود اینم الکی مثل بقیه وعده ها