چگونه در بازار رمزارزها شغل پیدا کنم؟

هر فرد وقتی تصمیم می‌گیرد به بازار رمزارزها وارد شود از همان ابتدا سردرگم است و نمی‌داند چگونه و با چه آموزشی به این بازار ورود کند. ‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،در میانه ورود به بازار رمزارزها ، اگر خوش‌شانس باشد و در تله پکیج فروشانی که آموزش‌های سطح پایینی دارند متوقف نشوند، به‌موقع می‌تواند دوره آموزشی متناسب با خود را پیدا کند .

افراد یا کاربر تکنولوژی هستند یا دستی در تکنولوژی دارند. بعضی افراد از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند و با پشتکار می‌توانند از نظر فنی به‌خوبی رشد کنند؛ مثل رشته رمزنگاری یا برنامه‌نویسی .

 حوزه رمزارزها از چند بعد تشکیل شده است:

۱. کامپیوتر

۲. ریاضیات

3.رمزنگاری

4. شبکه

5. بازاریابی و اقتصاد

۶. روان‌شناسی

۷. فعالیت‌های حقوقی

8.روابط ‌عمومی

۹. طراح UX و UI

۱۰. طراح مدل کسب‌وکار

11. طراحی و توسعه در بخش NFT  ها

   و حوزه هایدیگر که اکثر آن‌ها رشته‌های دانشگاهی هستند و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها با کمی پشتکار می‌توانند وارد حوزه رمزارزها شوند و شروع به فعالیت کنند و حتی با پروژه‌های بلاک‌چینی همکاری کنند و یا خودشان تیم تشکیل و پروژه ارائه دهند. هر فرد می‌تواند با داشتن میزان مناسبی از اطلاعات این حوزه و همچنین زبان بین‌المللی در سطح خوب با پروژه‌های بلاک‌چینی  در دو زمینه ادمین شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا که خیلی برای پروژه‌ها مهم است نیز فعالیت کند. اما شغل‌های برتر بلاک‌چینی که از نظر میانگین درآمدی سالیانه عالی در سطح بالایی قرار دارند به شرح زیر است.

توسعه‌دهنده بلاک‌چین Blockchain Developer

اساساً برنامه‌نویسانی هستند که برای توسعه برنامه‌های کاربردی با استفاده از فناوری بلاک‌چین استخدام شده‌اند در سرتاسر جهان این شغل پر درخواست‌ترین شغل بین همه است. مهارت‌های موردنیاز این شغل شامل درک عملکرد و معماری بلاک‌چین، رمزنگاری، ساختار داده و توسعه وب است. همچنین تجربه کار با پایتون، سی‌پلاس‌پلاس، دات نت، XML و ... یک مزیت محسوب می‌شود.

معمار بلاک‌چین Blockchain Architector 

این افراد باید قسمت‌های مختلف پروژه بلاک‌چینی را به هم متصل کنند و این معماری را به‌خوبی طراحی کنند. این شغل مستلزم آن است که فرد از آخرین پیشرفت‌های این فناوری مطلع باشد. مهارت‌هایی که برای این کار در نظر گرفته می‌شوند عبارت‌اند از React، CSS، HTML، React، Python، Generic SQL و Node. همچنین، تجربه DevOps، علم داده و رمزنگاری ضروری هستند. علاوه بر این، تجربه عملی در توسعه بلاک‌چین یک امتیاز محسوب می‌شود.

 مدیر بلاک‌چین Blockchain Administrator

انتخاب بهترین متخصصان و ایجاد هماهنگی و نظارت بر فعالیت آنها در زمینه زیرساخت‌های پروژه. افرادی مشتاق نقش مدیر بلاک‌چین هستند باید تسلط کامل در کار پروتکل بیت‌کوین، دانش زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا و مهارت در استفاده از لینوکس/یونیکس به‌صورت هماهنگ داشته باشند. علاوه بر این، این مدیران به درک عمیق و تخصص در زیرساخت‌های شبکه، مجازی‌سازی و خدمات و پروتکل‌های شبکه نیاز دارند.

مدیر پروژه بلاک‌چینی Blockchain Project Manager

این شخص باید بر تمامی فعالیت‌های پروژه از نظر فنی مدیریت داشته باشد همچنین تمامی نیازهای متخصص‌های مختلف و پروژه را برآورده کند. مهارت‌های بسیار موردنیاز برای این نوع مشاغل بسیار فراتر از درک فناوری بلاک‌چین است. فرد باید مهارت‌های یک مدیر پروژه معمولی را نیز داشته باشد. یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی که ضروری است مهارت‌های ارتباطی است. بدون مهارت‌های ارتباطی مؤثر، تقریباً غیرممکن خواهد بود که بتواند درست فعالیت‌ها را مدیریت کند.

طراح تجربه کاربری UX Designer

وی باید یک رابط کاربری منحصربه‌فرد اما کاربرپسند ایجاد کند. طراح UX باید اطمینان حاصل کند که رابط کاربری جذاب و ساده است و کاربران را درگیر نگه می‌دارد. بیشتر استارت‌آپ‌ها و همچنین شرکت‌های محبوب، راه‌اندازی فناوری بلاک‌چین را باتجربه کاربری که موفقیت سرمایه‌گذاری آنها را تقویت می‌کند، ترجیح می‌دهند. افرادی که به دنبال این شغل ‌هستند باید خلاقیت، مهارت‌های فنی و دانش در مورد فناوری بلاک‌چین را نشان دهند. علاوه بر این، مهارت‌های ارتباطی کارآمد نیز موردنیاز است.

نویسنده محتوا Content Writer

مهارتی که  این شخص نیاز دارد خلاقیت زیاد و همچنین در نویسندگی باید عالی باشد و از بلاک‌چین درک عمیقی داشته باشد. 

مشاور بلاک‌چینی Blockchain Consultant

یکی از پردرآمدترین مشاغل این حوزه، مشاور بلاک‌چین است. مسئولیت‌های اصلی شامل ابداع استراتژی‌ها، شکل‌دادن به راه‌حل‌ها و ارائه دانش فنی است. ارزیابی و مدیریت ریسک‌ها نیز بخشی از شرح شغل است. انواع مختلفی از مشاغل در زمینه مشاور بلاک‌چین وجود دارد.

مشاور حقوقی Legal Consultant

با رشد فناوری بلاک‌چین، آگاهی شرکت‌ها از اصطلاحات حقوقی مرتبط با آن ضروری شده است. این شامل مشاوره به شرکت‌ها در مورد ساختار پیشنهادی حقوقی رمزارزها، و نادیده نگرفتن قراردادها می‌شود. همچنین، آنها باید اطمینان حاصل کنند که پروژه مطابق با مقررات مالی تعیین شده توسط یک کشور خاص است. الزامات این مشاغل شامل دانش در مورد پیامدهای قانونی این فناوری‌، مقررات فین‌تک کشور و مهارت‌های ارتباطی است. علاوه بر این، دانش در مورد قراردادهای هوشمند ضروری است.

تحلیلگر بلاک‌چینی Blockchain Analyst

تحلیلگران بلاک‌چین دو نوع هستند، تحلیلگران تجاری و تحلیلگران ریسک. وظیفه تحلیلگر تجاری توسعه استراتژی‌های تجاری مؤثر برای برنامه بلاک‌چین است. آنها همچنین مسئول شناسایی مناطقی هستند که نیاز به بهبود دارند. این مشاغل بلاک‌چین دارای دامنه وسیعی برای رشد هستند. تحلیلگر ریسک باید عوامل خطر مرتبط با برنامه بلاک‌چین را ارزیابی کند. آنها خطرات بالقوه را شناسایی کرده و راه‌حل‌های مؤثری برای مقابله با آنها ارائه می‌دهند. مهارت‌های لازم برای موقعیت یک تحلیلگر بلاک‌چین شامل دانش جامع بلاک‌چینی و تخصص در مهارت‌های فنی مرتبط است

مهندس کیفی بلاک‌چین Blockchain Quality Engineer

یک مهندس کیفیت بلاک‌چین باید اطمینان حاصل کند که تمام حوزه‌های مختلف پروژه و توسعه آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این مشاغل شامل تست دستی، تست‌های اتوماتیک است. برنامه ساخته شده نیز باید برای اشکالات آزمایش شود. اگر موردی یافت شد، این وظیفه فرد است که به بخش‌های مربوطه گزارش دهد و اطمینان حاصل کند که محصول نهایی بدون اشکال است.

متقاضیان باید دانش گسترده‌ای از عملکرد پلتفرم‌های بلاک‌چین داشته باشند. علاوه بر این، مهارت‌های حل مسئله، ارتباط و تفکر سریع در این موقعیت شغلی ضروری است. این یکی از پردرآمدترین مشاغل است. این‌ها تماما شغل‌هایی بود که نیاز به استخدام دارند اما خیلی از افراد در حوزه رمز ارزها به ‌صورت‌های دیگری همانند فریلنسرها در حال فعالیت هستند که به چند مورد اشاره می‌کنیم:

۱. تریدر

۲. داده‌های ‌آنچین

۳. فاندامنتال

۴. آموزش

5.گیم‌های بلاک‌چینی

6. اخبار

در این میان نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که به هر طریقی وارد این حوزه می‌شوید باید آن‌قدر آموزش ببینید تا در یک قسمت متخصص شوید و این امر نیازمند صبر و تلاش و یادگیری است. هر شخصی نسبت به استعداد و علاقه خودش می‌تواند وارد یکی از حوزه‌های این بازار شود و ادامه دهد.
 

منابع

دکتر رضا نورمحمدی
وب سایت گریزلی

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 28425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha