غافل گیری سهامداران از معاملات امروز/ رشد ۲ هزار و ۴۵۷ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۵۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۳۳ رشد داشت. بازار بورس تهران در نخستین روز از خرداد ماه سال جاری با معاملاتی متعادل و کم حجم مواجه بود، و عدم وجود فشار فروش سنگین در نمادهای بزرگ و اقبال به نمادهای کوچکتر فضای کلی بازار امروز را شکل داد و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲.۴۵۶ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۱ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۵۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۳۳ رشد داشت. بازار بورس تهران در نخستین روز از خرداد ماه سال جاری با معاملاتی متعادل و کم حجم مواجه بود، و عدم وجود فشار فروش سنگین در نمادهای بزرگ و اقبال به نمادهای کوچکتر فضای کلی بازار امروز را شکل داد و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲.۴۵۶ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش روز متعادلی رو سپری کردند و در پایان نمادهای شپنا و شبریز نزدیک به ۱ درصد مثبت و نمادهای شتران و شبندر در دامنه ۰.۵ درصد منفی معامله شدند.

بانکی ها هم معاملاتی کم حجم و با نوسانات محدود را تجربه کردند و نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر در محدوده صفر تابلو مورد معامله قرار گرفتند.

پتروشیمی ها نیز با برتری نسبی خریداران همراه بودند و نمادهای شلرد، کرماشا و نوری، بیشترین حجم معاملاتی را در این گروه داشتند.

خودرویی ها هم امروز همسو با بازار از معاملاتی کم رمق و متعادل برخوردار بودند و در نهایت نمادهای خودرو کمی بالاتر از صفر تابلو، خساپا در دامنه ۱ درصد منفی و وساپا نزدیک به آستانه پایین معاملاتی بسته شدند.

فلزات اساسی و معدنی هم با برتری معاملات در نمادهای کوچکتر داد و ستد شدند و بزرگان گروه از جمله نمادهای فولاد و فملی اندکی بالاتر از صفر تابلو داد و ستد شدند.

در گروه حمل و نقل رشد تقاضا محسوس بود و نماد حکشتی بیشترین نقش را در مثبت نگه داشتن شاخص کل ایفا کرد. در گروه ساخت محصولات فلزی، نماد فاذر مورد توجه بود. سیمانی ها هم در اکثر نمادها سبز پوش بودند. غذایی ها و زراعتی ها هم با افزایش عرضه ها همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد فلات در قیمت ۱۰.۳۰۰ ریال و مماس بر آستانه بالای قیمتی اشاره کرد.

رشد ۲ هزار و ۴۵۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۵۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۳۳۳ واحد رشد کرد و به رقم ۴۴۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۱۷ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام حکشتی، شپدیس، پارس، نوری، شپنا، وغدیر، شاراک بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، شستا، شپنا، خگستر، خودرو، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۷ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۱۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام ددانا، وملل، حگهر، بپیوند، بجهرم، وکبهمن بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد افرا، مدیریت، حگهر، فروسیل، کرمان، ددانا، تلیسه است.

انتهای پیام. /

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 28408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha