کدام یک برای ذخیره ارز دیجیتال بهتر است؟ دوج کوین یا تتر؟

این روزها که التهاب بازار میم کوین‌ها از هر زمان دیگری بیشتر شده و قیمت ارزهای محبوبی مانند دوج کوین دائماً در حال اُفت و خیز است، اغلب سرمایه گذارها به فکر تبدیل سرمایه‌ خود به یک ارز مطمئن یا به اصطلاح استیبل کوین هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ تجربه ثابت کرده تتر بهترین و مطمئن‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است. به نظر شما این موضوع درباره دوج کوین هم صدق می‌کند؟ اگر پاسخی برای این سوال ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا سودآوری ماینینگ این دو رمز ارز در یک سال گذشته را بررسی و ظرفیت سرمایه‌گذاری تتر و دوج کوین را با هم مقایسه کنیم.

تحلیل قیمت دوج کوین پس از فروش توییتر به ایران ماسک

در هفته اول اردیبهشت ماه خبر نهایی شدن فروش توییتر به ایلان ماسک تایید شد. ۲۴ ساعت پس از انتشار این خبر، دوج کوین جهش قیمت عجیبی را تجربه کرد و این موضوع باعث رشد بی سابقه‌ خرید دوج کوین شد. گزارش کاهش ذخایر دوج کوین در صرافی‌ها، بسیاری از تحلیلگران را به آینده روشن این میم کوین امیدوار کرده است. دوج کوین سال ۲۰۲۱ را با کاهش ارزش شدید پشت سر گذاشت، اما تحلیلگران وضعیت فعلی بازار را مثبت و رو به رشد پیش بینی می‌کنند.

مایکل ون دپوپ، تحلیلگر مطرح ارزهای دیجیتال، با انتشار نموداری درباره آینده دوج کوین در پایان سال ۲۰۲۲، نظر خود را این طور بیان کرده است:

«قیمت فعلی دوج کوین بالاتر از خط حمایتی است و انتهای یک چرخه‌ کلان را مشخص می‌کند. این نمودار را می‌توان به ۲ روش تفسیر کرد؛ یا روند نزولی حاکم بر بازار هنوز به پایان نرسیده است یا روند صعودی دوج کوین همچنان ادامه دارد. البته، سرمایه گذاران ممکن است این طور برداشت کنند که اگر روند صعودی فعلی با سقوط به زیر ۰٫۰۸ دلار متوقف شود، بازار ارزهای دیجیتال دچار شوک خواهد شد.»

تحلیل قیمت دوج کوین و تتر

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی می‌شود اگر امسال آلت کوین بسته شود و به بالاترین حد خود برسد، احتمالاً دوج کوین سال ۲۰۲۲ را با نرخ ۰.۹۹ دلار به پایان برساند. البته ممکن است این پیش بینی محقق نشود و با افتادن دوج کوین در مسیر نزولی، نرخ دوج به مرز رقم ۰٫۲ دلار برسد و برنامه ریزی تریدرها را به هم بریزد.

دوج کوین در مقایسه با سایر میم کوین ها مانند شیبا، ترون و ارزهای مشابه فعلاً پیشتاز است. به علاوه، امسال صرافی‌های محبوبی مانند Gemini و eToro دوج کوین را در فهرست ارزهای دیجیتال خود قرار داده‌اند که این موضوع هم روی افزایش قیمت دوج اثرگذاری قابل توجهی داشته است.

اگر دوج کوین در فهرست سایر صرافی‌های معتبر نیز لیست شود، قیمت DOGECOIN می‌تواند مجدداً افزایش پیدا کند. اما نباید فراموش کنیم که بازار کریپتوکارنسی ها غیر قابل پیش بینی است و هر لحظه ممکن است با یک توئیت یا رویداد سیاسی دچار تلاطم شود.

تحلیل قیمت تتر در پی بحران استیبل کوین ها

در پی فروپاشی غیر منتظره تِرا، تتر هم از تلاطم‌های بی سابقه بازار در امان نمانده و ارزش بازار آن طی هفته اول May با ۱٫۱ میلیارد دلار کاهش مواجه شده است. براساس گزارش کوین تلگراف، معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در طول این هفته حدود ۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را از بازار تتر خارج کرده‌اند و همین موضوع باعث کاهش ارزش بازار تتر شده است.

البته گفتنی است شرکت توسعه دهنده تتر دارایی‌هایی مانند اسناد خزانه، اوراق قرضه و پول نقد را به عنوان پشتوانه این استیبل کوین خریداری می‌کند تا پیوند قیمتی تتر و دلار ایالات متحده حفظ شود و ارزش یک تتر، همچنان ۱ دلار آمریکا باقی بماند. قیمت لحظه‌ای تتر نقش مهمی در فروش سایر ارزهای دیجیتال دارد. زیرا قیمت هر تتر معادل یک دلار است و این استیبل کوین در بازار ایران معمولاً کمی بیشتر از نرخ یک دلار معامله می‌شود.

بهترین صرافی آنلاین خرید و فروش تتر و دوج کوین

تتر بخریم یا دوج کوین؟

علی رغم تمام نوسانات بازار، تتر همچنان بهترین استیبل کوین متمرکز است و با اختلاف از بقیه، بیشترین میزان کاربرد را دارد. تتر از فیات برای ثابت نگه داشتن قیمت خود استفاده می‌کند و به همین دلیل محبوب‌ترین استیبل کوین و پرکاربردترین ارز دیجیتال دنیا (حتی بیشتر از بیت کوین) محسوب می‌شود. بنابراین هر چقدر هم که بازار دچار تشویش شود، تتر با اختلاف قیمت جزئی همچنان ارزش ۱ دلاری خود را حفظ می‌کند.

اما در مورد دوج کوین، با وجودی که رسانه‌های تحلیلی شبکه‌های اجتماعی وعده‌ دوج کوین ۱ دلاری را می‌دهند، نرخ دوج کوین هنوز به مرز ۰٫۱ دلار هم نرسیده است. بررسی نمودار تحلیل تکنیکال دوج هم نشان می‌دهد که هنوز در چارت دوج کوین کف معتبری تشکیل نشده است و امکان ریزش وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه خرید یا فروش، ورود در زمان و نقاط تکنیکالی مناسب را در نظر داشته باشید تا در صورت تنزل قیمت شدید دوج، کمتر دچار ضرر و زیان شوید.

آیا برای خرید و فروش تتر باید حساب احراز هویت شده داشته باشیم؟

در اغلب صرافی‌های آنلاین ایرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید احراز هویت شویم. این فرآیند معمولاً با ارسال عکس سلفی یا ویدئو و تایید تلفن ثابت انجام می‌شود، اما روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانیم با کمک آن بدون حساب احراز هویت شده دوج کوین یا تتر خرید و فروش کنیم.

تعدادی از صرافی‌های آنلاین و معتبر (مانند صرافی ایکس پی اکسچنج) این امکان را فراهم کرده‌اند که مشتریان خرید تتر بدون احراز هویت را تجربه کنند. در این صرافی‌ها فرآیند احراز هویت به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به ارسال عکس سلفی و شماره تلفن ثابت در کمتر از ۱ دقیقه انجام می‌شود. استفاده از این خدمت، در شرایط اضطرار که لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارز دیجیتال خود را به پول یا بالعکس تبدیل کنید، به طرز باور نکردنی کمک کننده است.

بهترین صرافی آنلاین خرید و فروش تتر و دوج کوین

دوج کوین و تتر در سال جدید نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده‌اند؛ امیدوار هستیم تا انتهای سال مالی ۲۰۲۲، بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه گذاری روی دوج کوین یا تتر برای شما سودآور باشد. ولی برای اطمینان خاطر بیشتر، سعی کنید حتما تحلیل‌های تکنیکال یک ماهه اخیر تتر و دوج کوین را بررسی کنید.

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 28400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha