جزئیات جدید از ماجرای تیراندازی در ایلام

دادستان استان ایلام جزئیات پرونده حادثه اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر از کارکنان این اداره را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم،عبدالوهاب بخشنده ‌در تشریح حادثه اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر از کارکنان این اداره، اظهار کرد: نکتۀ مهمی که در حادثه‌ تیراندازی ساختمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان به‌درستی بیان نشده استفاده از عنوان نادرست کلمه «گروگانگیری» است.

بخشنده در بیان نحوه‌ ورود ضارب به ساختمان این اداره‌کل گفت: ازآن‌جایی که ضارب از کارکنان این اداره‌کل بوده برای ورود به ساختمان با مانعی مواجه نشده است.

وی با ابراز اینکه ضارب پس از ورود به این ساختمان دو قبضه نارنجک و سلاح گرم در یک‌ کیسه برنج مخفی کرده بود ادامه داد: ضارب در طبقه همکف این اداره، کارکنان را به‌سمت طبقه بالا هدایت کرده بود.

وی با بیان اینکه ضارب پس از حضور در طبقه دوم سراغ مدیر را گرفته اما با درب بسته مواجه شده بود، افزود: یکی از کارکنان به‌قصد میانجیگری سعی در متقاعد کردن مدیر داشته که ناموفق بوده است.

دادستان ایلام در ادامه گفت: پس از آنکه ضارب از باز شدن اتاق مدیرکل ناامید شده بود ضمن شکستن بخشی از درب اتاق، نارنجک را به داخل اتاق مدیر هدایت کرد که مدیر و یک خانم که به اتاق وی پناه برده بود مصدوم شدند.

بخشنده با اشاره به فاصله‌ درب اتاق تا میز مدیریت مدیر که نسبتاً زیاد است، گفت: مدیر از ناحیه ران و خانم همکار از ناحیه فک در انفجار نارنجک آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس گفته‌ مجروحان این تیراندازی، ضارب پس از آنکه نارنجک را به داخل اتاق مدیر پرتاب کرد با این تصور که آنها را کشته است اقدام به تیراندازی با کلاشنیکف به‌سمت کارکنان کرد که سه نفر از این کارکنان در محل حادثه و دو نفر در بیمارستان جان باختند.

بخشنده راجع به نحوه‌ خودکشی ضارب گفت: بر اساس گفته‌های مجروحان این حادثه، ضارب پس از تیراندازی به‌سمت کارکنان و تنگ دیدن عرصه توسط پلیس به خود شلیک کرده به زندگی خود پایان داد که جزئیات بیشتر پس از بررسی پزشکی قانونی، نظر بازپرس ویژه قتل و تصاویر دوربین‌های محلی اعلام خواهد شد.

دادستان ایلام با یادآوری اینکه بر اساس گفته مدیران بنیاد حقوق کارکنان به‌موقع پرداخت شده است اضافه کرد: دلایل این تیراندازی اختلافات شخصی بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی کارشناسی دلایل احتمالی این تیراندازی توسط بازپرس ویژه قتل که در محل حضور داشته است ادامه دارد و دو معاون دادستان نیز به‌موقع در محل جرم حضور داشته‌اند، افزود: نتیجۀ نهایی تحقیقات پس از بررسی تصاویر دوربین‌ها، ریز مکالمات و اظهارات مجروحان و نظر همکاران قضایی و کارشناسان جنایی مشخص خواهد شد.

بخشنده در ادامه گفت: نیروی انتظامی به‌موقع در محل حاضر بوده و به وظیفه‌ سازمانی خود عمل کرده است و قصوری از سوی نیروی انتظامی محرز نشده است.

وی در خصوص عدم حضور روانشناس و اورژانس اجتماعی در صحنه جرم گفت: متأسفانه عدم حضور به‌موقع اورژانس اجتماعی و اورژانس ۱۱۵ در محل تیراندازی برای انتقال مصدومان گزارش شده است و دلایل این امر در دست کارشناسی است.

دادستان ایلام ابراز کرد: در بررسی سوابق محکومیت ضارب دو مورد محکومیت وجود دارد که البته با توجه به مرور زمان محکومیت کیفری مؤثر محسوب نمی‌شوند.

وی خطاب به مردم شریف ایلام گفت: بخش عظیمی از مطالبی که در سطح فضای مجازی در خصوص این حادثه منتشر شده است سندیت ندارند و قابلیت پاسخگویی ندارند و باید اجازه داده شود کارشناسان ویژه دستگاه قضایی با اطمینان خاطر تمام جزئیات را بررسی کنند.

وی در پایان با تسلیت درگذشت تعدادی از کارکنان بی‌گناه اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و ابراز هم‌دردی با خانواده‌های داغدار آنان تأکید کرد: این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که دستگاه قضایی تمام توان و تلاش کارشناسی خود را برای بررسی زوایای این حادثۀ غم‌انگیز بدون اغماض‌ و کوتاهی به‌کار خواهد گرفت و نتیجه را بدون کم‌وکاست به اطلاع عموم‌ خواهد رساند.

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 28399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha