ویتنام؛ نامزد جدید میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳

با انصراف چین از برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش است میزبان این رقابت‌ها را در ماه‌های پیش رو تعیین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، به دنبال انصراف چین، ویتنام در کنار ژاپن برای برگزاری این مسابقات اعلام آمادگی کرده است و دیگر کشوری که تمایل به برگزاری این رقابت ها در سال ۲۰۲۳ دارد قطر است که در سال ۲۰۲۲ جام جهانی را برگزار خواهد کرد.

قطر پیش از این برای برگزاری جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ در کنار عربستان، ایران و هند نامزد شده بود و در صورتی که در سال ۲۰۲۳ میزبان این رقابت ها شناخته شود طبیعتا از نامزدی برگزاری این بازی ها در سال ۲۰۲۷ کناره گیری خواهد کرد و آنوقت رقابت اصلی بین سه کشور ایران – عربستان و هند خواهد بود.

نشریه الاقتصادیه عربستان در خصوص شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۳ تعیین کرده این گونه نوشت: داشتن ۵ ورزشگاه با ظرفیت بیش از۲۰ هزار تماشاگر، ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه ۴۰ هزار نفری باشد، وجود دو زمین تمرین برای هر گروه، داشتن هتل‌های استاندارد، امکانات نقل و انتقال، دارا بودن  پروازهای داخلی استاندارد و شرایط حفظ امنیت هواداران و بازیکنان مهیا باشد.

پیش‌بینی می‌شود که در نهایت میزبانی جام ملت های ۲۰۲۳ در آسیا به قطر واگذار شود، به این خاطر که این کشور با برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۲۲ از هر نظر آماده برگزاری جام ملت ها در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 28391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha