سرمایه گذاری جالب ریپل/۱۰۰ میلیون دلار برای کاهش آلاینده های کربنی!

بلاک‌چین ریپل (Ripple) برای شتاب‌دهی فرآیند کربن‌زدایی و توسعه‌ی بازارهای فعال در حوزه‌ی کاهش آلاینده‌های کربنی یک بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری درنظر گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،ریپل درنظر دارد تا به‌ کمک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوآور، تاثیر قابل‌توجهی بر گسترش پلتفرم‌های مالی مبتنی‌بر فناوری تجدیدپذیر داشته باشد.

در بیانیه‌ی رسمی شرکت ریپل آمده است که طرح مذکور سعی در ایجاد یک پورتفولیوی مالی افزوده، بلندمدت و مبتنی بر دانش دارد تا از شرکت‌های فناوری حاضر در بازار کاهش آلاینده‌های کربنی حمایت کند. Ripple این تصمیم را درپی همکاری‌های جدیدش با موسسه‌ی فینتک لیتوانیایی FINCI اتخاذ کرده است.

ریپل بخشی از این برنامه‌ها را برای تحقق هدف «توقف تولید گازهای گلخانه‌ای یا net-zero» اختصاص خواهد داد که برای تکمیل آنها بازه‌ای کمتر از یک دهه‌ درنظر گرفته است. این بودجه همچنین برای حمایت از عملکردهای جدید و طراحی ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی بیشتر به‌کار رفته که از اعتبارهای کربنی به‌ عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بنیادی بلاک‌چین عمومی XRP Ledger استفاده خواهد کرد.

Brad Garlinghouse، رئیس شرکت ریپل، در این زمینه اظهار داشت: «صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری ما پاسخی مستقیم به نگرانی‌های جهانی تغییرات زیست‌ محیطی است، شرکت‌های مختلف با تخصیص منابع، فناوری‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری‌های پیشبردی، استعداد و ظرفیت‌های موجود در بهبود این شرایط گام‌های موثری برمی‌دارند. با آنکه کاهش آلاینده‌ها و مهاجرت به جهانی مبتنی بر انرژی‌های پاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما نباید از بازارهای فعال درحوزه‌ی انرژی‌های کربنی که نقشی شگرف در تحقق این اهداف دارند، غافل شد».

وی در ادامه خاطرنشان کرد که فناوری بلاک‌چین و صنعت رمز ارزها نیز می‌توانند توسعه‌ی بازارهای سازگار با شرایط اقلیمی را تسهیل کرده و با جهت‌دهی دارایی‌ها به بهبود رهگیری بازارهای نامنسجم و پیچیده‌ی فعلی کمک کنند.

Monica Long، مدیر کل RippleX، نیز معتقد است که توکنیزاسیون یا توکنی کردن اعتبارات کربنی تاثیرات بلندمدت حائز اهمیتی دارد.

وی استدلال کرد که ادغام فناوری بلاک‌چین با راهکارهای دوست‌دار محیط زیست به این صنعت درراستای تایید NFTهای اعتبار کربن، پیشگیری و حذف نگرانی‌های ناشی از عوامل جعلی و کاهش بحران‌های آب و هوایی یاری می‌دهد.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 28369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha