افت ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحدی شاخص کل بورس / افزایش تقاضا در نیمه دوم معاملات + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۴۳ افت داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با غلبه نسبی فروشندگان آغاز کرد اما در نیمه دوم کم کم شاهد بهبود نسبی تقاضا و خارج شدن از زیر فشار عرضه چند روز قبل بودیم ولی در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱۵.۲۸۶ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۴۳ افت داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با غلبه نسبی فروشندگان آغاز کرد ولی در نیمه دوم کم کم شاهد بهبود نسبی تقاضا و خارج شدن از زیر فشار عرضه چند روز قبل بودیم ولی در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱۵.۲۸۶ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با توجه به ابهامات وارده در گزارش دهی روندی نوسانی و نسبتا منفی را طی کردند و در پایان نمادهای شبندر و شتران در دامنه ۰.۵ تا ۱.۵ درصد منفی و نماد شبریز در مثبت ۱.۳ درصد  بسته شدند.

بانکی ها هم با پیشتازی نماد وبملت، با رشد قیمتی همراه بودند و در پایان نماد وبملت در دامنه ۳ درصد مثبت و نمادهای وبصادر و وتجارت در دامنه ۰.۵ تا ۲ درصد مثبت بسته شدند. پتروشیمی ها نیز که با لحاظ کردن قیمت یوتیلیتی ها در گزارش هایشان با کاهش حاشیه سود مواجه شدند، معاملاتی منفی را تجربه کردند و نمادهای بوعلی، پارس و نوری در دامنه های پایین خودشان معامله شدند. خودرویی ها هم امروز آغازی متعادل داشتند و به نظر می رسید نماد ورنا راه خود را از بقیه گروه جدا کرده است و با بهره گیره از تقاضای مطلوب در دامنه ۳ درصد مثبت بسته شد، نمادهای خودرو خساپا هم در دامنه منفی ۲ درصد به کار خود پایان دادند.

فلزات اساسی و معدنی هم از معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی برخوردار بودند و بزرگان گروه از جمله فولاد و فملی در دامنه ۰.۵ تا ۱ درصد منفی مورد معامله قرار گرفتند.

در گروه حمل و نقل، نماد حکشتی با شایعه شناسایی سود احتمالی مثبت و با حجم قابل قبول معامله شد. در گروه ساخت محصولات فلزی، نماد فاذر مورد توجه بود. دارویی ها با برتری فروشندگان داد و ستد شدند. غذایی ها و زراعتی ها هم با بهبود نسبی تقاضا مواجه شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خبنیان در قیمت ۴.۱۵۰ ریال نزدیک به ۱۵ درصد مثبت اشاره کرد

افت ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۷۹ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۴۴۳ واحد افت کرد و به رقم ۴۴۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۴۷ هزار معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام پارس، کچاد، فولاد، نوری، شستا، تاپیکو، کگل بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، شستا، شپنا، خگستر، وبملت، وتجارت، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۰۴ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۴ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۵۳۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۹۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام ددنا، وملل بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، شگویا، صبا، ومهان، شرانل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کرمان، ددنا، افرا، آریا، شاروم، تلیسه، فرابورس است.

انتهای پیام./

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
کد خبر: 28368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha