اطلاعاتی جالب از ۱۰ بازی نیمه تمام تاریخ لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، ایران ورزشی نوشت: بازی تراکتور و پرسپولیس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر ناتمام ماند. البته این اولین بازی لیگ برتر نیست که ناتمام مانده. در تاریخ بیش از دو دهه‌ای لیگ برتر چندین و چند بازی به دقیقه نود نرسیده که مرور مهم‌ترین آنها شاید خالی از لطف نباشد.

ترک زمین در اعتراض به داوری
اولین دیداری که در لیگ برتر نیمه‌تمام ماند و در ذهن ما ثبت شد، در هفته پانزدهم لیگ سوم رخ داد؛ سال ۱۳۸۲. شموشک در نوشهر ۳-صفر از استقلال اهواز پیش بود که بازیکنان تیم استقلال اهواز در دقیقه ۵۴ به دستور مسئولان تیم خــود و در اعتراض به داوری زمین بازی را ترک کردند.
قضاوت آن دیدار جنجالی را محسن ترکی برعهده داشت. او در دقیقه ۳۳ آن دیدار امیر خلیفه‌الاصل و حمیدرضا فرزانه، ۲ بازیکن تیم استقلال اهواز را از زمین اخراج کرده بود. این بازی با حکم کمیته انضباطی ۳-صفر به نفع شموشک شد.

کپی شموشک نوشهر از اهوازی‌ها
۲ سال بعد، شموشک نشان داد که کار اهوازی‌ها در فصل سوم را خوب یاد گرفته و از آنها الگوبرداری کرده!
در هفته بیست و چهارم دوره پنجم لیگ برتر، نوشهری‌ها میهمان برق شیراز بودند و بازی تا دقیقه ۷۰ با تساوی بدون گل پیش می‌رفت که خطایی درون محوطه جریمه برق روی مهاجم شموشک رخ داد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت. بازیکنان و کادر فنی تیم شموشک در اعتراض به این تصمیم داور، زمین بازی را ترک کردند تا کمیته انضباطی رأی به برتری ۳ بر صفر برق شیراز بدهد. آن روزها بهمن فروتن شموشک را هدایت می‌کرد و خودش بود که دستور ترک زمین را داده بود. او بعدها چندین جلسه از همراهی تیمش محروم شد. جالب اینجاست که آن روز در ورزشگاه حافظیه، پیتر ولاپان رئیس وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان میهمان ویژه حضور داشت و همه این اتفاق‌ها جلوی چشمان او رخ داد!

قطع برق بازی را نیمه تمام گذاشت
در سال ۱۳۸۵ و در هفته دوم ششمین دوره لیگ برتر پاس به شیراز رفته بود تا با فجر بازی کند. مسابقه تا دقیقه ۷۲ با نتیجه ۲ بر صفر به سود پاس در جریان بود که به‌دلیل قطع برق ورزشگاه حافظیه شیراز بازی ناتمام باقی ماند. کمیته انضباطی رأی به انجام ۱۸ دقیقه باقیمانده مسابقه داد ولی تیم فجرسپاسی از این رأی تمکین نکرد تا ۳ بر صفر بازنده شود.

برف بازی را نیمه‌تمام گذاشت
در لیگ نهم اتفاق جالبی در اصفهان افتاد. سپاهان از فجر سپاسی شیراز میزبانی می‌کرد که بارش شدید برف در نیمه دوم باعث نیمه‌تمام شدن بازی شد.
این بازی البته حاشیه‌های دیگری هم داشت. مسابقه تا قبل از شدت گرفتن بارش برف یک-یک بود. در وقت‌های تلف شده نیمه نخست، تیم شیرازی روی یک ضربه کرنر به گل دوم خود دست یافت، اما داور بازی این گل را مردود اعلام کرد و این به‌شدت با اعتراض فجری‌ها و سرمربی‌شان داود مهابادی رو به رو شد. به همین خاطر وقتی اعلام شد فردا ادامه بازی انجام شود، فجری‌ها زیربار نرفتند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید قضاوت آن دیدار را علیرضا فغانی برعهده داشت.

بازهم پنالتی و اعتراض به داوری
لیگ نهم البته یک دیدار ناتمام دیگر هم داشت. در هفته سی‌ام مسابقات تراکتورسازی به مشهد رفته بود تا با ابومسلم مصاف دهد. بازی در نیمه اول اتفاق خاصی نداشت. در نیمه دوم مشهدی‌ها در دقیقه ۵۰ به گل رسیدند اما این پایان کار نبود و در دقیقه۶۲ بازی داور حرکت مهدی ثابتی روی مهاجم ابومسلم در محوطه جریمه را خطا تشخیص داده و اعلام پنالتی کرد.تبریزی‌ها به این تصمیم اعتراض داشتند.
فراز کمالوند، سرمربی تیم بازیکنان را به کنار زمین برد، با ناصر شفق، مدیرعامل تیم تماس گرفت و با دستور او حاضر نشد تیم را به زمین برگرداند. در نتیجه بازی نیمه‌تمام ماند. بد نیست بدانید قضاوت آن دیدار را سعید بخشی‌زاده برعهده داشت. کمیته انضباطی مطابق انتظار حکم به برتری ۳-صفر ابومسلمی‌ها داد.
دوباره قطع برق
در هفته چهارم دوره دهم لیگ برتر پاس به تبریز سفر کرده بود. تا دقیقه ۳۳ بازی بدون گل مساوی بود اما قطع برق نورافکن‌های ورزشگاه یادگار امام باعث نیمه تمام شدن بازی شد. یدالله جهانبازی داور این مسابقه پس از ۴۰ دقیقه انتظار و مشورت با نماینده فدراسیون تصمیم به تعویق افتادن بازی گرفت.
ادامه بازی فردای آن روز برگزار شد و پاس به برتری رسید.

فحاشی هواداران پرسپولیس کار دست‌شان داد
یکی از مهم‌ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر که نیمه تمام ماند، در هفته بیست و نهم دوره یازدهم لیگ بود؛ بازی پرسپولیس – داماش. این مسابقه تا دقیقه ۸۸ با نتیجه ۲ بر یک به سود داماش در جریان بود که فحاشی تماشاگران پرسپولیس باعث توقف مسابقه شد. در نهایت کمیته انضباطی بازی را ۳-صفر به نفع داماش اعلام کرد.

کمک‌داور مصدوم شد، بازی نیمه‌تمام ماند
لیگ هجدهم شاهد متفاوت‌ترین بازی نیمه تمام ایران بود. در هفته هفدهم آن لیگ تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران به مصاف هم رفته بودند.
مسابقه تا دقیقه ۸۹ با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان در جریان بود که تماشاگران سنگ پرتاب کردند و باعث مصدومیت کمک‌داور شدند. در نهایت کمیته انضباطی پیکان را ۳ بر صفر برنده اعلام کرد.

بازی‌ای که اصلا برگزار نشد
بازی برگشت پرسپولیس – سپاهان در لیگ نوزدهم هم نیمه‌تمام ماند. البته اصلاً شروع نشد که بخواهد تمام شود! بازیکنان پرسپولیس آماده بازی بودند اما سپاهانی‌ها دیر به ورزشگاه رسیدند. سپاهانی‌ها که آن روزها امیر قلعه‌نویی هدایت‌شان می‌کرد، بعدها گفتند در رختکن در حال گرم کردن بودند اما پرسپولیسی‌ها هرچه در زمین ایستادند از سپاهان میزبان خبری نشد تا در نهایت کمیته انضباطی این بازی را ۳-صفر اعلام کند.
سنگ‌پراکنی در تبریز
ماجرای دهمین بازی را حتماً می‌دانید. پنجشنبه هفته پیش در تبریز پرسپولیس به مصاف تراکتور رفته بود. هواداران تراکتور در این بازی استقبال خوبی از پرسپولیسی‌ها نکردند. سه بار بازی به وقفه افتاد تا اینکه در نهایت نیمه‌تمام ماند.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
کد خبر: 28367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha