نهنگ‌های ترا سکوت خود را درباره فروپاشی شبکه شکستند

برخی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در اکوسیستم Terra، از جمله Galaxy Digital، Delphi Digital و Pantera Capital، در مورد فروپاشی ترا که هفته گذشته رخ داد، اظهار نظر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، برخی از برجسته‌ترین حامیان ترا نظرات خود را در مورد سقوط ویرانگر این پروژه به اشتراک گذاشته‌اند.

روز چهارشنبه، چند روز پس از سقوط ۴۰ میلیارد دلاری ترا، برخی از بزرگترین سرمایه‌گذاران و حامیان برجسته آن سرانجام سکوت خود را شکستند و نظرات خود را در مورد این حادثه به اشتراک گذاشتند.

در نامه‌ای به سهامداران، شرکا و جامعه گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، که در زمان رسیدن توکن به ۱۰۰ دلار، یک خالکوبی با مضمون لونا انجام داده بود، ترا را «ایده‌ای بزرگ که شکست خورد» توصیف کرد.

نووگراتز در یادداشت خود گفت:

این یک یادآوری دائمی خواهد بود که سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز نیاز به فروتنی دارد.

او همچنین پس‌زمینه چالش‌برانگیز کلان جهانی و ماهیت چرخه‌ای کریپتو را مقصر این شکست دانست. تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۱ دی)، گلکسی حدود ۴۰۰ میلیون دلار LUNA داشت. در اوج خود، لونا یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال بود که با قیمت ۱۱۹ دلار دست به دست شد. امروز، کسری از یک پنی ارزش دارد.  بیانیه قبلی شرکت گلکسی نشان می‌داد درآمد خالص ۳۰۰ میلیون دلاری آن‌ها از دست رفته است. این نشان‌دهنده کاهش ۱۲ درصدی نسبت به ارزش خالص دارایی صندوق در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) است که نشان می‌دهد زیان احتمالاً ناشی از سقوط LUNA است.

دلفی دیجیتال، یک شرکت تحقیقاتی قابل توجه در زمینه ارزهای دیجیتال که همچنین یک بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر را اداره می‌کند، روز چهارشنبه یک پست وبلاگی منتشر کرد که نشان می‌داد این صندوق تمام موقعیت خود را در لونا از دست داده است. دلفی گفت سرمایه‌گذاری آن در ابتدا ۰.۵ درصد از ارزش خالص دارایی صندوق را در اوایل سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌داد و در نهایت به حدود ۱۳ درصد ارزش خالص دارایی در اوج قیمت های LUNA افزایش یافت. دلفی در این پست گفت:
ما خطرات مدل الگوریتمی را از قبل درک کردیم و به دنبال شفافیت در مورد آن‌ها بودیم.  با این حال، واضح است که ما ریسک‌ها را اشتباه محاسبه کرده‌ایم، و  در حال حاضر با ضرر بزرگی مواجه شده‌ایم.

تحقیقات دلفی، که طبق گزارش‌ها با همان برند دلفی اما جدا از دلفی ونچرز فعالیت می‌کند، تاکنون شش گزارش در مورد اکوسیستم ترا منتشر کرده است که در آن به خطرات ناشی از جدا شدن UST از دلار و احتمال سناریوی «مارپیچ مرگ» اشاره کرده بود که در نهایت هفته گذشته رخ داد.

با این حال، علیرغم بیان واضح خطر در گزارش‌های تحقیقاتی خود، دلفی پس از اینکه اعضای تیمش، در روزهای. منتهی به فروپاشی، صریحاً از اکوسیستم حمایت می‌کردند مورد انتقاد شدید جامعه کریپتو در توییتر قرار گرفت. تیم دیروز اعتراف کرد: "به منتقدان سرسخت طراحی الگوریتمی ترا—شما درست می‌گفتید و ما اشتباه می‌کردیم".

به نظر می‌رسد Pantera Capital، بزرگترین صندوق تأمینی رمز ارز جهان با بیش از ۵.۶ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، در شرط‌بندی لونا بهتر از گلکسی و دلفی عمل کرده است. به گفته جوی کروگ، مدیر سرمایه‌گذاری Pantera، این صندوق در سال گذشته بیشتر موجودی لونای خود را قبل از ورود ترا به مارپیچ مرگ فروخته بود.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 28346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha