رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا: بیت کوین و اتریوم کالا هستند

روستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) معتقد است که بیت کوین و اتریوم یک کالا هستند، اگرچه بازار دارایی دیجیتال هم شامل کالاها و هم اوراق بهادار است. بنابراین او استدلال کرد که تفکیک آن‌ها یک گام ضروری برای تنظیم صحیح خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، به گفته رئیس CFTC، بیت کوین و اتریوم هر دو کالا هستند. روستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا، امروز در مصاحبه‌ای با CNBC گفت «مطمئن» است بیت کوین و اتریوم هر دو کالا هستند. او در این چارچوب استدلال کرد که مجموعه وسیعی از دارایی‌های دیجیتال شامل اوراق بهادار و کالاها می‌شود و وظیفه تنظیم‌کننده‌ها این است که تجزیه و تحلیل کنند:
در حوزه دارایی‌های دیجیتال و سکه‌هایی که هزاران هزار دلار ارزش دارند، طبیعتاً برخی کالا و برخی اوراق بهادار هستند. به نظر من، منطقی است که این دو را مشخص کنیم و بفهمیم که هر کدام را در کجا قرار دارند. نظارت صحیح بر صنعت کریپتو، اگر قرار باشد به درستی انجام شود، علیرغم دشواری آن، نمی‌تواند از این مرحله مهم بگذرد: از نقطه نظر قانونگذاری دشوار خواهد بود، و با توجه به جدید بودن برخی از این سکه‌ها و فناوری‌ها، ما باید بفهمیم چه چیزی تحت قانون سنتی اوراق بهادار قرار می‌گیرد و چه چیزی بیشتر می‌تواند یک کالا باشد. در این صورت، با توجه به دو ساختار قانونی متفاوت، می‌توانیم به طور مناسب آن‌ها را تنظیم کنیم.

شاید مهم‌ترین نکته، موضع بهنام در مورد بیت‌کوین و اتریوم بود که دارایی‌های رمز ارزی بزرگ بر اساس ارزش بازار هستند. او بدون تردید و به صراحت گفت که هر دو را کالا می‌داند:با اطمینان می‌توانم بگویم بیت‌ کوین، بزرگ‌ترین سکه بدون توجه به ارزش کل بازار دارایی‌های دیجیتال یک کالا است، اتر نیز به همین صورت. من قبلاً در این مورد بحث کرده‌ام، پیشینیان من نیز گفته‌اند که این‌ دو کالا هستند. در واقع ممکن است صدها، اگر نه هزاران سکه امنیتی وجود داشته باشد، اما تعداد زیادی سکه‌ی کالایی وجود دارد.

بهنام در پاسخ به سؤالی درباره لایحه‌ای در حال بررسی در سنا که اکثر مقررات دارایی‌های دیجیتال را در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار می‌دهد، گفت که این دو آژانس «از لحاظ تاریخی رابطه بسیار خوبی دارند» و به همکاری نزدیک با هم ادامه می‌دهند. با این وجود، او بر این باور خود تأکید کرد که CFTC باید کالاها را تنظیم کند و SEC باید اوراق بهادار را تنظیم کند.

با این حال، او بر نیاز به مقررات تأکید و تلویحاً به این نکته اشاره کرد که این یک موهبت برای صنعت خواهد بود. همچنین او استدلال کرد حمایت قوی از مصرف‌کننده دلیل موفقیت بازارهای کالاها و اوراق بهادار آمریکا است. علاوه بر این، او از عدم حمایت از مصرف‌کننده در صنعت کریپتو ابراز تاسف و به پیامدهای منفی آن اشاره کرد:هفته گذشته، افراد زیادی آسیب دیدند، ارزش زیادی در بازار از بین رفت و واقعاً در حال حاضر هیچ حمایتی از مشتری وجود ندارد. ما تعدادی مقررات و نظارت در سطح دولتی داریم، اما از نظر نظارت بر بازار، از نظر افشای اطلاعات، در حال حاضر چیز زیادی نداریم زیرا به بازارهای مالی سنتی مربوط می‌شود… ما باید یک چارچوب نظارتی ارائه کنیم که از مشتریان محافظت کند.

انتظار می‌رود سال 2022، سالی پربار در مقررات ارزهای دیجیتال باشد، با نشانه‌های فزاینده‌ای مبنی بر اینکه تعدادی از ارگان‌های دولتی در سراسر جهان برای اطمینان از اینکه حوزه نوپا تحت قوانین جامع‌تر و خاص‌تر صنعت قرار می‌گیرد، اقدام می‌کنند. هفته گذشته، یکی از مقامات ارشد اوراق بهادار بین‌المللی راه‌اندازی یک نهاد نظارتی رسمی و جهانی ارزهای دیجیتال را در سال آینده پیش‌بینی کرد، و اوایل سال جاری، رئیس‌جمهور جو بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که به آژانس‌های فدرال در ایالات متحده دستور داد تا چارچوبی جامع برای مقررات ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 28345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha