پیشنهاد ارائه سهام کشت و صنعت مغان در قالب سهام عدالت به مردم

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: معتقدیم از سهام شرکت‌هایی مانند کشت و صنعت مغان، هپکو و ماشین سازی تبریز می‌توان برای آن تعداد از مردمی که از سهام عدالت جامانده‌اند، استفاده کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به سازمان خصوصی سازی، اظهار کرد: معتقدیم از سهام شرکت‌هایی مانند کشت و صنعت مغان، هپکو و ماشین سازی تبریز می‌توان برای آن تعداد از مردمی که از سهام عدالت جامانده اند، استفاده کرد.

علیرضا بیگی با بیان اینکه دولت می‌تواند سهام این شرکت‌ها را به عنوان سهام عدالت در اختیار مردم قرار دهد، افزود: طرح واگذاری سهام این شرکت‌ها را به مجلس ارائه خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واگذاری سهام کشت و صنعت مغان به صورت سهام عدالت به مردم، منافاتی با مسئولیت جهاد کشاورزی در این شرکت ندارد. وزارت جهاد کشاورزی این شرکت را اداره می‌کند و در عین حال شرکت هم در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

وی توضیح داد: در صورتی که در قالب سهام عدالت عرضه شود، کسانی که بیشترین سهم را دارند، می‌توانند به اندازه سهم خود در هیات مدیره شرکت حضور داشته باشند و از میان اعضای هیات مدیره، مدیرعامل تعیین شود و پس از آن شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان یک شرکت سهامی عام اداره می‌شود.

علیرضا بیگی با بیان اینکه در این صورت، دیگر نگران رخداد اتفاقات قبلی و به تاراج رفتن سرمایه شرکت نیستیم، گفت: در صورت اداره شرکت به صورت سهامی عام، سال به سال هیات مدیره باید از مدیرعامل گزارش کار سالانه بگیرد، بیلان کاری را به مجمع عموم

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 2833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha