تحلیل قیمت اتریوم: خطر سقوط ۲۵ درصدی

با وجود اینکه اتریوم در سه روز گذشته بخشی از ارزش خود را بازیابی کرده است، این احتمال وجود دارد که در آینده حدود ۲۵ درصد سقوط کند. تشکیل الگوی پرچم نزولی و کاهش حجم معاملات از جمله دلایلی است که احتمال شکل‌گیری این ریزش را بیشتر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، با توجه به الگوی «پرچم مثلثی نزولی» موجود در نمودار اتریوم، به نظر می‌رسد که ممکن است این ارز دیجیتال در ماه مه (اردیبهشت) با یک سقوط ناگهانی مواجه شود.

قیمت اتریوم از ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) در محدوده‌ای بین دو خط روند هم‌گرا تثبیت شده است. کاهش حجم معاملات اتریوم و نبود فراز و فرود خاصی در روند آن نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در حال ترسیم الگوی پرچم مثلثی نزولی است.

الگوی پرچم مثلثی نزولی نوعی الگوی تداومی نزولی است و اگر قیمت اتریوم به زیر خط روند پایینی این الگو برسد، به اندازه ارتفاع حرکت نزولی قبلی خود (که میله پرچم نام دارد) سقوط خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریوم: خطر سقوط ۲۵ درصدی

نمودار قیمت اتریوم به دلار در نمای دو ساعته.

با توجه به این تحلیل تکنیکال می‌توان گفت که خطر بسته‌شدن کندل اتریوم زیر این الگو و کاهش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال وجود دارد.

شایان ذکر است که ارتفاع میله پرچم اتریوم حدود ۶۵۰ دلار است. در نتیجه، اگر قیمت این ارز دیجیتال از نقطه اوج پرچم در نزدیکی ۲,۰۳۰ دلار سقوط کند، هدف بعدی آن بیش از ۲۵ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی و زیر ۱,۵۰۰ دلار خواهد بود.

سناریو افزایش فشار خرید و جهش قیمت

هدف الگوی مذکور در منطقه‌ای قرار می‌گیرد که اتریوم قبل از رشد ۲۵۰ درصدی خود در فوریه تا نوامبر ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹ تا آبان ۱۴۰۰) آنجا قرار داشت. به‌علاوه، این هدف در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای (EMA ۲۰۰ – خط آبی در تصویر) اتریوم قرار دارد که در حال حاضر نزدیک ۱,۶۰۰ دلار است.

در شرایط ایدئال، در منطقه افزایش تقاضا (مستطیل صورتی‌رنگ در تصویر) معامله‌گران فشار خرید را بیشتر می‌کنند؛ چراکه انتظار دارند در آینده یک حرکت صعودی شدید از این ناحیه آغاز شود.

همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، اگر این اتفاق بیفتد، هدف بعدی اتریوم احتمالاً خط روند بالایی کانال نزولی چندماهه آن است که به‌عنوان مقاومت این کانال عمل می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم: خطر سقوط ۲۵ درصدی

نمودار قیمت اتریوم به دلار در نمای هفتگی.

اینکه اتریوم از منطقه تقاضای مذکور (و خط روند پایین کانال نزولی) به‌عنوان حمایت خود استفاده کند و پس از برخورد به آن افزایش یابد، چیز جدیدی نیست و در گذشته هم این اتفاق افتاده بود. این امر می‌تواند اتریوم را تا ماه ژوئن (خرداد) به خط روند بالای کانال آن در نزدیکی ۳,۰۰۰ دلار برساند. گفتنی است این هدف قیمتی حدود ۵۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی اتریوم است.

بررسی سناریو سقوط عمیق‌تر

بدترین سناریوی ممکن این است که به‌خاطر ریسک‌های مربوط به عوامل کلان اقتصادی و تأثیری که تاکنون در سال ۲۰۲۲ بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشته‌ است، اتریوم به زیر منطقه تقاضا برسد.

قیمت اتریوم از ابتدای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ چراکه سرمایه‌گذاران با توجه به افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا ترجیح می‌دهند در دارایی‌های پرخطرتری مثل بیت کوین و سهام شرکت‌های حوزه فناوری سرمایه‌گذاری نکنند.

افزایش فشار فروش در بازار سهام می‌تواند روی بازار ارزهای دیجیتال هم تأثیر بگذارد و به بازار ارزهایی مثل اتریوم، بیت کوین و کاردانو آسیب برساند.

تحلیل قیمت اتریوم: خطر سقوط ۲۵ درصدی

ضریب همبستگی اتریوم با شاخص بورسی «نزدک ۱۰۰» که حدود ۹۰ درصد است.

تحلیلگر مشهوری با نام مستعار بوکس ریسرچ (BOOX Research) که مطالب خود را در وب‌ سایت سیکینگ آلفا (SeekingAlpha) به اشتراک می‌گذارد، باور دارد در بلندمدت روند بیت کوین، اتریوم و کل بازار ارزهای دیجیتال صعودی خواهد بود. با این حال، او معتقد است که بهبود قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است برای چند سال طول بکشد.

او در یکی از یادداشت‌های خود نوشته است:

اصلاح از اوج قیمتی ممکن است تقاضای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت را از بین ببرد و همچنان این خطر وجود دارد که محیط روبه‌زوال اقتصاد کلان [در جهان] ضررهای عمیق‌تری را [در بازار ارزهای دیجیتال] ایجاد کند.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 28267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha