اتباع خارجی مشمول یارانه نان می‌شوند/ خانوار فاقد شناسنامه کالابرگ می‌گیرند

​​​​​ مدیرکل آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: با برنامه‌های وزارت رفاه اتباع خارجی مشمول و خانوار فاقد شناسنامه و کارت ملی، کالابرگ دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،ابراهیم صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اختصاص یارانه به اتباع خارجی اظهار داشت: برای ارایه یارانه و کالابرگ افراد باید به یک حساب بانکی متصل شوند و برخی از اتباع خارجی کارت بانکی ندارند اما از آنجایی نان قوت غالب افراد است، به دنبال آن هستیم که به اتباع خارجی مشمول، کارت خاصی برای دریافت یارانه ارایه دهیم البته تاکید می‌کنم که برای هیچ قشری چیزی تحت عنوان کارت نان نداریم.       

وی درباره جزییات نحوه اختصاص کالابرگ به مشمولان گفت: در روند ارایه کالابرگ قرار نیست هیچ کارت جدیدی صادر شود یا اینکه کارت افراد تغییر کند و عوض شود. مردم برای دریافت کالابرگ قرار نیست هیچ اقدامی را انجام دهند و تاکید می‌کنم خرید کالاهای اساسی قرار بر این نیست که با کد ملی افراد صورت بگیرد.  

مدیرکل مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد ادامه داد: با همین کارت بانکی موجود و فعلی افراد مشمول، عملیات یارانه و کالا برگ قابلیت اجرا را دارد و براساس شماره حساب سرپرست خانوار به یک کارت مشخصی متصل است، مبلغ واریز می‌شود.

صیامی درباره جمعیتی که فاقد شناسانامه و کد ملی هستند و اتفاقا از دهک‌های کم‌درآمد کشور محسوب می‌شوند، تاکید کرد: وزارت کار برنامه‌ای برای خانواری که فاقد کد ملی و شناسنامه هستند، در نظر گرفته‌است و در پرداخت یارانه و کالابرگ خانوار فاقد کد و کارت ملی هم دیده شده‌اند و اساسا یکی  از عواملی که باعث تاخیر اجرای برنامه ساماندهی یارانه شد، شناسایی خانوار فاقد شناسنامه بود و با پالایش‌های وزارت رفاه خانوارهای فاقد شناسنامه شناسایی شده‌اند و امروز جمعیت این افراد  مشخص است و این افراد شامل کالابرگ خواهند شد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 28247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha