از آرزوی صالحی امیری تا مجمع فوق العاده بدون سرپرستان!

رییس کمیته ملی المپیک گفت: مهم‌ترین نیاز کمیته ملی المپیک و ورزش قهرمانی ثبات مدیریتی است و آرزویم این است که انتخابات برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک ۳ خرداد برگزار می‌شود. در این مجمع قرار است در مورد تاریخ برگزاری انتخابات تصمیم‌گیری شود. ۲۰ تیر و ۳۰ مرداد گزینه‌های پیشنهادی مشخص می شوند.
کمیته ملی المپیک در این مجمع  تغییری در  کارشناسان خبره و نماینده داوران و مربیان  ایجاد نکرده و نفرات همانند مجمع عمومی اسفند هستند. البته از آن‌جا که سرپرستان فدراسیون‌ها حق رای ندارند بنابراین به مجمع فوق‌العاده دعوت نشده‌اند. فدراسیون‌های ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، تیروکمان و فوتبال با سرپرست اداره می‌شوند.  تعداد اعضای حاضر در مجمع ۶۴ نفر هستند.

در همین رابطه  نصرالله سجادی، اصغر رحیمی، مهرزاد حمیدی، فریبا محمدیان، و مهین فرهادی‌زاد به عنوان کارشناسان نخبه به مجمع دعوت شدند . از طرفی پیمان فخری و مهرو کمرانی به عنوان نماینده داوران و مربیان حاضر هستند. افزون بر این نماینده باشگاه‌های ورزشی نساجی مازندران و نماینده باشگاه‌های ورزشی  آرارات نیز در مجمع حضور خواهند یافت. 

گفتنی است فدراسیون‌هایی که عضو افتخاری مجمع هستند نیز در مجمع فوق‌العاده حضور ندارند.

صالحی امیری: آرزویم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک است
 

رضا صالحی‌امیری در حاشیه اختتامیه لیگ قایقرانی در پاسخ به این که فکر می‌کند تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تکلیف فدراسیون‌های المپیکی که بدون رییس هستند مشخص می‌شود؟ تصریح کرد: ما به عنوان  کمیته ملی المپیک وظیفه داریم که انتخابات را هرچه زودتر برگزار کنیم. تا ثبات در مدیریت کمیته ملی المپیک شکل بگیرد هیات اجرایی در جلسه قبل تصمیم گرفت که با برگزاری مجمع فوق العاده دو پیشنهاد را مطرح کند یکی برگزاری انتخابات در ۲۰ تیر و دیگری در ۳۰ مرداد است. ما به دنبال این هستیم که هر چه زودتر انتخابات برگزار شود چرا که سال آینده بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم. هم‌چنین رشته‌های ما باید به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس باشند. از این رو مهم‌ترین نیاز به ورزش قهرمانی و کمیته ملی المپیک ثبات مدیریتی است. آرزویم این است که انتخابات زودتر برگزار شود و در مجمع هم این مساله را مطرح خواهم کرد.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که مشکل فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه سواری چه موضوعی است که وارد پروسه ثبت نام نمی‌شوند؟ گفت: باید تکلیف دو فدراسیون زودتر مشخص شود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند تا مشکلات موجودی که در مسیر اساسنامه آن‌ها قرار دارد را رفع کنند و زودتر شرایط برقرار شود.  به امید خدا ظرف روزهای آتی موانع برطرف می‌شود ولی مسئول برگزاری مجمع وزارت ورزش وجوانان است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: 28239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha