ایلان ماسک: دوج‌کوین پتانسیل تبدیل شدن به ارز را دارد

​​​​​​​ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla)، حمایت خود از دوج کوین (DOGE) را تکرار کرد و در توییت اخیر خود مدعی شد که این میم کوین پتانسیل تبدیل شدن به یک ارز را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، ایلان ماسک بارها دوج کوین را «کریپتوی مردم» نامیده است تا جذابیت گسترده آن را خاطرنشان نماید.

دوج کوین به دلیل مکانیسم تورمی، یک ارز قابل دوام است زیرا مردم را تشویق می کند که بیشتر خرج کنند. بعید است که مردم این میم کوین را ذخیره نمایند زیرا به عنوان ذخیره ارزش عمل نمی‌کند.

به گفته ماسک، از سوی دیگر، بیت کوین یک ارز ضد تورم است که باعث می‌شود «جایگزین خوبی» برای ارز معاملاتی نباشد.

با این حال، رئیس تسلا قبلاً در مورد اینکه آیا دوج کوین می‌تواند جایگزین فیات شود یا خیر ابراز تردید کرده بود.

ماه گذشته، ولاد تنف (Vlad Tenev)، مدیرعامل رابینهود (Robinhood) اظهار داشت که دوج کوین جایگزین بسیار ارزان‌تری برای شبکه‌های محبوب کارت است. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد، زمان ایجاد بلاک این میم کوین باید به ده ثانیه کاهش یابد.

در همین حال، دوج کوین اکنون بیش از ۹۱ درصد نسبت به اوج خود که یک سال پیش به دست آمده بود، سقوط کرده است. پس از اینکه توییتر (Twitter) معامله خود با ماسک را نهایی کرد، این میم کوین شاهد افزایش قیمت کوتاه مدت بود. با این حال، دوج کوین همراه با بقیه بازار کاهش یافت و قیمت آن به زیر ۱۰ سنت رسید.

در توییتی که توجه ماسک را به خود جلب کرد، بیلی مارکوس (Billy Markus)، یکی از بنیانگذاران دوج کوین، می‌گوید که این رمزارز را دوست دارد زیرا «می‌داند که احمقانه است».

این میلیاردر قبلاً به شوخی پیش‌بینی کرده بود که دوج کوین می‌تواند به ارز زمین تبدیل شود. به گفته این کارآفرین پر حاشیه، این اتفاق "سرگرم کننده ترین نتیجه" برای آن خواهد بود.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 28231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha