ماجرای خودروی کمک داور بازی ذوب آهن-تراکتور که چپ شد چه بود؟

مرتضی شهیاری کمک داور جنجالی بازی ذوب آهن و تراکتور پس از مردود اعلام کردن گل سالم ذوب آهن در راه برگشت به تهران دچار سانحه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور میزبان تراکتور تبریز بود. این بازی در حالی تا دقیقه ۹۰ با نتیجه بدون گل تساوی دنبال میشد که ذوبی‌ها در این دقیقه توانستند توسط ابراهیم‌زاده دروازه حریف را باز کنند، اما کمک داور این بازی یعنی مرتضی شهیاری پس از مکس فراوان این گل را مردود اعلام کرد.

پس از این تصمیم بازی به جنجال کشیده شد و نیمکت نشینان و بازیکنان ذوب آهن اعتراض زیادی نسبت به داوری این بازی مطرح کردند. حتی مهدی تارتار نیز در کنفرانس خبری پس از بازی این تصمیم داور را زیر سوال برد و او را به خدا واگذار کرد!

شهیاری پس از این تصمیم جنجالی، ساعت ۷ صبح روز بعد با خودرو شخصی خود به سمت تهران بازگشت، اما در ۲۰ کیلومتری آزادراه قم به تهران دچار سانحه و واژگونی خودرو شد. با این حال خوشبختانه آسیب جدی به این داور فوتبال ایران وارد نشد. پس از این اتفاق، شهیاری این سانحه را مشکوک دانست و صحبت‌هایی درباره احتمال سو قصد به جانش مطرح کرد. او گفت که سرپرست باشگاه ذوب‌آهن در زمان تحویل اتاق در هتل حاضر بوده و در لابی هتل علیه او صحبت‌هایی مطرح کرده است. او همچنین تاکید کرده که در طی مسیر حرکات‌های مشکوکی پیرامون خودروی شخصی‌اش احساس کرده است. شهیاری صراحتا در گفت‌وگویی برخی عوامل باشگاه ذوب‌آهن را عامل این حادثه دانسته است.
 

صحبت‌های او با واکنش تند باشگاه ذوب‌آهن مواجه شد و این باشگاه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «ضمن ابراز تاسف از حادثه رخ داده برای کمک داور دیدار تیمهای ذوب آهن اصفهان وتراکتور سازی تبریز متأسفانه و با کمال تعجب پس‌ از اتفاقات دردناک ناشی از اشتباهات فاحشی که کمک‌داور مذکور در مردود اعلام نمودن گل صحیح ذوب‌آهن مرتکب گردید اینک در یک فرافکنی آشکار و با ادعای سخیف شاهدیم که نامبرده سرپرست محترم تیم فوتبال ذوب‌آهن را که یکی از شریف‌ترین پیشکسوتان ورزش اصفهان و ایران است را متهم نموده‌ است!»

در ادامه بیانیه باشگاه ذوب‌آهن آمده است: «در این رابطه سوالی که پیش می آید این است که بی‌احتیاطی نامبرده در رانندگی که برآیند بی‌دقتی ایشان در امر داوری و سایر امور است آنهم در فاصله ۴۰۰ کیلومتر دورتر از اصفهان چه ربطی می تواند به باشگاه ذوب‌آهن و سرپرست تیم فوتبال این تیم داشته باشد؟با کدام مدرک و دلیل این تهمت وقیح به یکی از شریف ترین اعضا خانواده فوتبال کشور زده می شود؟ بدین‌وسیله صراحتاً اعلام میکنیم که تیم حقوقی باشگاه ذوب آهن ادعای واهی نامبرده را تا رسیدن به نتیجه نهایی با تمام قدرت پیگیری خواهد نمود و باشگاه ذوب‌آهن در حال استعلام حادثه از پلیس راه کشور بوده و توسط مراجع قضایی ذی‌ربط و با اعلام شکایت از فرد تهمت زننده با بررسی‌های دقیق این‌ مورد را پیگیری نموده و به هیچ فردی اجازه ایراد افترا و دروغ به اشخاص حقیقی و حقوقی منتسب به خود را نخواهد داد و پیگیری حقوقی و قضایی ادعای مطروحه را تا آشکار شدن حقیقت برای اذهان عمومی به سرانجام خواهد رساند».
 

جریان کمک داور بازی ذوب‌آهن چیست؟

خودرو واژگون شده مرتضی شهیاری

پس از این حواشی داور جنجالی نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: «بعد از بازگشت از اصفهان یک خودرو سه بار به خودروی من زد که مشکوک بود. بار اول فکر کردم چیزی طبیعی است اما دو بار دیگر این کار را انجام داد و حتی من از او خواهش کردم که کاری نداشته باشد اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت ماشینم به سمت شانه خاکی رفت. من در آن صحنه مرگ را لمس کردم؛ اما شنیدم که باشگاه ذوب‌آهن بیانیه صادر کرده است و قصد شکایت از من را دارد. من هیچ وقت نگفتم که باشگاه ذوب‌آهن این اتفاق را برایم رقم زده است، اما این اتفاق نمی‌تواند طبیعی باشد چطور می‌شود یک خودرو سه بار به شما بزند».

طبق آخرین اخبار فعلا این پرونده به حراست فدراسیون فوتبال رفته است و مسئولان حراست از شهیاری برای پاره‌ای از توضیحات دعوت کرده‌اند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 28206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha