رشد ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی شاخص کل بورس / تخته گاز خودرویی ها در معاملات امروز + نقشه بورس

امروز شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۲۵۲ رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و با بهبود معاملات در گروه های خودرویی و فلزی، شاهد رونق نسبی فضای معاملاتی بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۰.۸۲۰ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۲۵۲ رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و با بهبود معاملات در گروه های خودرویی و فلزی، شاهد رونق نسبی فضای معاملاتی بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۰.۸۲۰ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش شروعی نسبتا منفی داشت اما در ادامه روند بهتری را در پیش گرفت و در پایان نمادهای شبندر و شبریز در دامنه ۰.۵ تا ۲.۳ درصد مثبت و نمادهای شپنا و شتران در دامنه ۰.۵ تا ۱.۳ درصد منفی معامله شدند.

بانکی ها هم همسو با جو کلی بازار از معاملاتی مثبت برخوردار بودند و در روزی که نماد سامان همچنان با صف خرید بسته شد، نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت در دامنه ۰.۵ تا ۱.۵ درصد به کار خود پایان دادند. پتروشیمی ها نیز معاملاتی متعادل و با گرایشات مثبت داشتد و نمادهای نوری و شاراک از مثبت های گروه بودند. در خودرویی ها هم شاهد تحرکات مثبتی بودیم و نمادهای خساپا و خودرو به ترتیب در دامنه ۰.۵ تا ۱.۵ درصد مثبت و نمادهای خگستر و ورنا با صف خرید بسته شدند.

فلزات اساسی و معدنی هم با خبر لغو عوارض صادراتی جان تازه ای گرفتند و مثبت داد و ستد شدند و در پایان نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۳ درصد مثبت و نمادهای کاوه و تجلی با صف خرید بسته شدند.

فراکابی ها امروز هم مورد توجه بودند. در گروه دارو، نمادهای دیران و پخش صف خرید داشتند. ساختمانی ها پرتقاضا معامله شدند. غذایی ها و زراعتی ها هم با برتری فروشندگان همراه بودند. سرمایه گذاری ها هم روند مثبتی را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد اسیاتک در قیمت ۱۰.۸۸۰ ریال و در آستانه بالای معاملاتی اشاره کرد و در پایان با بیش از ۱۰۰ میلیون صف خرید بسته شد.

رشد ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۴۴۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۷۶ هزار معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، وامید، ومعادن، کگل، خودرو، وصندوق بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، خساپا، شستا، خودرو، خگستر، شپنا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۳۰ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۰ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۰۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۶۵ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، صبا، فرابورس، تجلی، هرمز، ومهان بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصبنو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، فزر، توسن، تجلی، گدنا، کرمان، وکبهمن است.

انتهای پیام. /

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 28195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha