هیچ کس به استقبال قهرمان جهان نرفت/ورود غریبانه علیرضا یوسفی بعد از رکوردشکنی

علیرضا یوسفی قهرمان وزنه برداری جوانان جهان و رکورددار فوق سنگین ، از یونان به ایران برگشت ولی غریبانه و بدون استقبال...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا یوسفی وزنه بردار آینده دار فوق سنگین ایران درباره عدو استقبال مسئولین از وی گفت : شاید برای مسئولان ارزشی ندارد
 موفق شد در مسابقات قهرمانی جوانان جهان  علاوه بر کسب سه مدال طلا، رکورد دوضرب جوانان جهان را نیز  با مهار  وزنه ۲۳۹ کیلوگرم بشکند. این موفقیت یوسفی به نظر می رسد در هیاهوی پناهنده شدن دختر وزنه بردار ایران گم شد و خیلی به چشم نیامد. 
یوسفی در گفتگو با ایسنا درباره ی وضعیت آمادگی خود در قهرمانی جوانان جهان که خیلی دیر متوجه اعزام شد، بیان کرد: با توجه به اینکه دیر متوجه شدیم به مسابقات قهرمانی جوانان جهان اعزام می شویم با حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آمادگی زیر نظر تمرینات  آقای علی حسینی به مسابقات رفتم. آمادگی که می خواستم را در حرکت یک ضرب نتوانستم داشته باشم با وجود اینکه ۱۷۷ کیلوگرم را ثبت کردم و از عملکرد خودم راضی هستم.

 او افزود: البته در تمرینات ماه های گذشته وزنه بیشتر از ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کردم اما در مسابقه، ابتدا دنبال کسب مدال طلا  بودم و نمی توانستم ریسک کنم.برای دوضرب نیز  برنامه ریزی این را داشتیم  که ابتدا مدال طلای خودم را قطعی کنم و بعد دنبال شکستن رکورد جوانان جهان باشم که خدا را شکر این اتفاق رخ داد. در سال آینده هم  در رده سنی جوانان هستم و تلاش می کنم در مسابقات بین المللی مختلف رکوردم را دوباره ارتقاء دهم.

قهرمان جوانان جهان در مورد اینکه وقتی به ایران آمد از مسئولان به استقبال او نرفتند، تاکید کرد: به عنوان ورزشکار وظیفه خودم را انجام داده‌ام و نمی‌دانم شاید برای مسئولان ارزشی ندارد. البته ناراحت نشدم. مردم و بعد خانواده برایم مهم بودند که آمدند و مسئولان هم حتما صلاح ندانستند که بیایند.

یوسفی در مورد اینکه گفته می‌شد برنامه ریزی او این بود برای بازی های آسیایی به آمادگی برسد، گفت:  برای بازی های آسیایی هانگژو برنامه داشتم. نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا بدبختانه بازیها به تعویق افتاد. در هر صورت تمریناتم را بیشتر می‌کنم تا به آمادگی بیشتری برای بازی ها برسم.

 قهرمان فوق سنگین جوانان جهان در پاسخ به این پرسش که برنامه ریزی برای حضور در المپیک پاریس دارد؟ تصریح کرد: برای بازی های المپیک برنامه ریزی کرده‌ام و از آبان  مسابقات کسب سهمیه المپیک شروع می شود که اولین مسابقه قهرمانی بزرگسالان جهان است. امیدوارم آنجا وزنه خوبی بزنم. حتی برنامه ام این است در حرکت دوضرب با تالاخادزه رقابت و اذیتش کنم. من در رده بزرگسالان نیز دنبال این هستم مدال های خوبی بگیرم.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 28185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha