تمام حساب‌های مرتبط با فعالیت‌های رمز ارز مسدود می شود!

سازمان رگولاتوری بازارهای مالی نیجریه با انتشار یک سند ۵۴ صفحه‌ای زمینه‌ را برای پذیرش رمز ارزها در این کشور آماده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بانک مرکزی نیجریه (CBN) در فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) با ارسال دستورالعملی به موسسات مالی از آنها درخواست کرد تا بلافاصله تمام حساب‌های مرتبط با فعالیت‌های رمز ارز را مسدود نمایند.

جمعیت نسبتا جوان و مشتاق به فناوری بلاک‌چین نیجریه درحال حاضر از رمز ارزها استقبال خوبی کرده و برای جلوگیری از مسدود شدن دارایی‌های خود از معاملات و تراکنش‌های همتا-به-همتا (peer-to-peer) استفاده می‌کنند.

جزئیات قوانین رگولاتوری نیجریه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیجریه سندی تحت‌عنوان «قوانین جدید صدور، عرضه و امانت دارایی‌های دیجیتال» منتشر کرد و نسخه‌ای از آن را در سایت رسمی خود قرار داده است.

این سند شامل قوانین مربوط به صدور دارایی‌های دیجیتال بوده و آنها را به‌عنوان اوراق بهادار تحت نظارت SEC طبقه‌بندی می‌کند. در این سند پیش‌نیازهای لازم برای عرضه‌ و امانت‌گیری دارایی‌های دیجیتال و همچنین صرافی‌های کریپتو قید شده است.

Owen Odia، مدیر داخلی صرافی‌ کریپتوی Luno، خاطرنشان کرد:«مقرراتی که به‌تازگی وضع شده‌اند می‌توانند پیشتاز جنبشی نوین جهت معکوس کردن رویکرد فعلی و آماده‌سازی شرایط لازم برای پذیرش عمومی رمز ارزها در کشور نیجریه باشند».

قوانین جدید اشخاص و نهادهای حقوقی را ملزم کرده است که برای جمع‌آوری سرمایه یا فروش خصوصی توکن‌ها فرم درخواست ارزیابی را تکمیل و پیش‌نویس وایت‌پیپر خود را به SEC تحویل دهند. در پیش‌نویس این وایت‌پیپر باید اطلاعات کامل و به‌روز دارایی دیجیتال، طرح اقتصادی و امکان‌پذیر بودن آن مطرح شود.

وایت‌پیپر مذکور باید دربرگیرنده‌ی توضیحاتی درخصوص عرضه‌ی اولیه‌ی دارایی‌ دیجیتال، ارزشمندی هر توکن، امتیازاتی ارائه‌شده به خریداران، کاربرد و تخصیص منابع آن باشد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 28179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha