عوارض صادراتی سیمانی ها حذف می‌شود؟

چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغیه ای را منتشر کرد که بر مبنای آن صادرات برخی محصولات همچون سیمان مشمول عوارض صادراتی شده و حالا خبرها حکایت از حذف آن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ در حال حاضر شاخص کل بورس در آستانه ای مقاومت قرار دارد و خبرها به شدت می تواند روی بازار تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغیه ای را منتشر کرد که بر مبنای آن صادرات برخی محصولات همچون سیمان مشمول عوارض صادراتی شده و حالا خبرها حکایت از حذف عوارض صادراتی سیمان دارد و این موضوع هم اکنون قطعی نشده، اما اثر آن در بازار سرمایه باعث صف خرید در برخی نمادهای سیمانی صادرات محور شده است.

در هفته های گذشته گروه سیمانی روند رو به بالایی را آغاز کرده و برخی نمادها در چند وقت اخیر رشدی بیش از ۵۰ درصد را هم تجربه کرده اند، اما در بین همین گروه برخی نمادها رشدی کمتر از شاخص کل بورس را تجربه کرده و الان با تقاضای بازار روبرو شده و حتی به صف خرید هم رسیده اند و این تئوری در بازار سرمایه وجود دارد که نقدینگی به نوبت در گروه های مختلف در حال چرخش است باعث شده که اینبار سرمایه ها وارد گروه سیمانی شود به همین دلیل پیش بینی می شود این هفته در کنار افزایش نوسان رو به پایین در گروه های کشاورزی و ... شاهد افزایش تقاضا در نمادهای خوب گروه های سیمانی باشیم.

در شرایط کنونی با توجه به افزایش قیمت کالاها پیش بینی می شود دولت مصوبه ای را برای افزایش نرخ سیمان به تصویب برساند و همین مساله باعث ادامه موج مثبت در گروه سیمانی ها شود. از طرف دیگر اجرای طرح مسکن ملی هم می تواند یک محرک اصلی در بازار سرمایه باشد، زیرا در مقطع کنونی صادرات بسیاری از شرکت های سیمانی محدود شده و اگر پروژه های مسکن همزمان با افزایش قیمت ها رونق پیدا کند، به طور قطع حاشیه سود شرکت های سیمانی بالا می رود.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
کد خبر: 28165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha