افت ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی شاخص کل بورس / فشار فروش خودرویی‌ها کاهش یافت + نقشه بورس

امروز شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۴۳۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۲۵ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با برتری محسوس فروشندگان و تداوم رشد قیمتی کوچکتر ها آغاز کرد و به نظر می رسید در نیمه دوم با کمتر شدن فشار فروش حاکم بر خودرویی ها، کلیت فضای معاملاتی با بهبود نسبی مواجه شد اما در نهایت شاخص کار خود را با افت ۵.۴۳۱ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۴۳۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۲۵ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با برتری محسوس فروشندگان و تداوم رشد قیمتی کوچکتر ها آغاز کرد و به نظر می رسید در نیمه دوم با کمتر شدن فشار فروش حاکم بر خودرویی ها، کلیت فضای معاملاتی با بهبود نسبی مواجه شد اما در نهایت شاخص کار خود را با افت ۵.۴۳۱ واحدی به پایان رساند.

نمادهای گروه نفت و پالایش همگی با افت قیمت همراه بودند و در پایان نماد شبندر مماس بر صفر تابلو و نمادهای شتران، شپنا و شبریز در دامنه ۲ تا ۳ درصد منفی بسته شدند.

بانکی ها هم همسو با جو کلی بازار از معاملاتی منفی برخوردار بودند و در روزی که نماد سامان با صف خرید بسته شد، نمادهای وبصادر و وتجارت در دامنه ۱.۵ درصد منفی و وبملت اندکی بالاتر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند. پتروشیمی ها نیز معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی داشتد و نمادهای نوری و آریا از منفی های گروه بودند. در خودرویی ها هم روند معاملاتی منفی بود اما از شدت منفی ها نسبتا کاسته شد بطوریکه در پایان نمادهای خودرو و خبهمن در دامنه ۲.۳ درصد مثبت و نماد خساپا بالاتر از قیمت پایانی و در دامنه ۲ درصد منفی مورد معامله قرار گرفتند، نماد خپارس هم با ۳۴۵ میلیون صف خرید بسته شد.

فلزات اساسی و معدنی هم نوسانات محدود و مثبتی را ثبت کردند و در پایان بزرگان گروه از جمله نمادهای فملی و فولاد در محدوده صفر تابلو و نماد تجلی با بیش از ۱۰۰ میلیون صف خرید بسته شد.

فراکابی ها امروز مورد توجه بودند. دارویی ها، به طور عمومی روند اصلاحی را پیش گرفتند. بیمه ای ها متعادل و مثبت بودند. نمادهای سیمانی به رشد قیمتی خود ادامه دادند. غذایی ها و زراعتی ها هم اکثرا متعادل و مثبت معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد غمارگ در قیمت ۳.۳۳۰ ریال و ۳.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۴۳۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۴۴۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۱۱ هزار معامله به ارزش ۷ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وامید بیشترین تاثیر مثبت و نماد شپنا، فملی، فولاد، شتران، شبندر، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، خساپا، شستا، خودرو، خگستر، شپنا، سیمرغ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۸۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۷ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۲۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام شرانل، صبا بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، شگویا، غصینو، فزر، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، کرمان، آریا، فرابورس، زقیام، تلیسه، تجلی است.

انتهای پیام. /

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 28158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha