رشد ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی شاخص کل بورس/ فشار فروش در خودرویی ها+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۲۳۸ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را با برتری خریداران، مثبت و پرتقاضا آغاز کرد اما فشار فروش جدی در خودرویی ها، خریداران را به عقب نشینی در صنایع بزرگ دیگر وادار کرد اما در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۳.۹۶۱ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۲۳۸ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را با برتری خریداران، مثبت و پرتقاضا آغاز کرد اما فشار فروش جدی در خودرویی ها، خریداران را به عقب نشینی در صنایع بزرگ دیگر وادار کرد ولی در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۳.۹۶۱ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با برتری نسبی خریداران همراه بود و در پایان نمادهای شبریز با صف خرید، شبندر در دامنه ۴ درصد مثبت و شپنا و شتران نزدیک به ۱ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

بانکی ها هم از معاملاتی متعادل و مثبت برخوردار بودند و در نهایت نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت در محدوده صفر تابلو و نماد سامان با صف خرید بسته شدند. پتروشیمی ها نیز به واسطه افزایش قیمت دلار، روی ریل صعودی حرکت کردند و نمادهای تاپیکو، شگویا و زاگرس بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. خودرویی ها امروز به واسطه اخبار مربوط به آزادسازی واردات خودرو معاملاتی منفی داشتند و به جز نماد خودرو که صف فروشش جمع شد ما بقی نمادهای خودرویی از جمله خساپا، خگستر و وساپا با صف فروش بسته شدند.

فلزات اساسی و معدنی هم نوسانات محدود و مثبتی را ثبت کردند و در پایان بزرگان گروه از جمله نمادهای فملی و فولاد در محدوده صفر تابلو و نماد تجلی در دامنه ۱.۵ درصد مثبت بسته شدند.

نبض مثبت در گروه غذایی و زراعتی، میتپید. دارویی ها نیز در اکثر نمادها روندی مثبت داشتند. بیمه ای ها متعادل و مثبت بودند. اکثر نمادهای سیمانی نیز رشد قیمتی را تجربه کردند. نماد اخابر هم با اقبال خریداران مواجه شد و با صف خرید به کار خود پایان داد.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد تپکو در قیمت ۱.۸۸۷ ریال و ۸ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶ هزار و ۲۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۴۴۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۰۱ هزار معامله به ارزش ۷ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان، شبریز، اخابر بیشترین تاثیر مثبت و نماد خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، خودرو، شستا، شپنا، غزر، خبهمن، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۸۱ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۱واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۶۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام زاگرس، شگویا، هرمز، غصینو، شرانل، سمگا بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، آریا، سمگا، فرابورس، کرمان، شگویا، تجلی است.

انتهای پیام. /

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 28117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha