همه‌گیری ترس در بازار کریپتو/نهنگ‌ها ۷۱۰ میلیون دلار تتر فروختند!

دیروز، قیمت USDT برای لحظاتی به ۰.۹۷ دلار کاهش یافت اما سپس به ۱ دلار بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، با توجه به جدیدترین داده‌های Santiment، نهنگ‌ها به دنبال خطر افت قیمت تتر و جدا شدن از قلاب (peg) یک دلاری دارایی‌های USDT خود را در بازار  می‌فروشند.

همانطور که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد، تعدادی از نهنگ‌ها تنها دیروز ۷۱۰ میلیون دلار از تتر فروختند. فروش عمده دیروز در حال حاضر بزرگترین خروج یک‌روزه USDT از آدرس‌های نهنگ‌ها در نظر گرفته می‌شود. Santiment هیچ داده‌ای در مورد شبکه‌ای که این آدرس‌ها به آن مرتبط‌اند ارائه نکرده است:گرچه جدی بودن جدا شدن تتر از قلاب (peg) یک دلاری‌اش در شک و شبه بود، نهنگ‌ها امروز در مجموع ۷۱۰ میلیون دلار USDT فروختند. این بزرگترین خروج یک‌روزه از آدرس‌های ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون دلاری در تاریخ بزرگترین استیل کوین جهان است.

دلیل این اقدام نهنگ‌ها علیه تتر چیست؟

دلیل اصلی چنین وحشتی بین نهنگ‌ها به طور قطع به مسائل UST در حفظ پیوند با دلار آمریکا مربوط می‌شود. باثبات‌ترین دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، خروجی عظیمی از صرافی‌ها و قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز را گزارش کردند.

U.Today قبلاً دلایل اصلی را توضیح داد که به تتر اجازه می‌دهد، به لطف مکانیزم متفاوت برای حفظ پیوند استیبل کوین با دلار آمریکا، قلاب خود را حفظ کند و جایگاه برتری در بازار در مقایسه با استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند UST ترا داشته باشد.

ذخایر تتر به طور قابل توجهی بزرگتر از بنیاد لونا (LFG) است و استیبل کوین با پول نقد، دارایی‌های دیجیتال و اوراق تجاری پشتیبانی می‌شود. تنوع عنصر اصلی در پایدار نگه داشتن USDT در مقایسه با دارایی‌های باثباتی است که تنها توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند.

با توجه به تاریخچه قیمت سکه در CoinMarketCap، تتر با وجود افت کوتاه به زیر ۰.۹۹ دلار در طول نوسانات بسیار بالا در بازار ارزهای دیجیتال، تقریباً هیچ مشکلی در حفظ قیمت ۱ دلار نداشت.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 28101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha