دارندگان نماد فروسیل تا ۵۰ روز حق عرضه ندارند!  / زیرمجموعه‌های شستان عرضه بورسی می‌شوند

مدیر تامین منابع شستان گفت: در زمینه معدنی قصد گسترش فعالیت خود را با محوریت شرکت فروسیلیسیم خمین داریم بنابراین شستان به هیچ عنوان قصد واگذاری و خروج از شرکت فروسیلیسیم خمین را نخواهد داشت و شایعات در این خصوص بی شک قابل پذیرش نیست. به‌طور کلی برنامه شستان این است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را وارد بورس کند و از محل فروش بخشی از سهام آنها سرمایه‌گذاری‌هایی که در دست اجرا دارد را تکمیل کند.

میثم فراتی مدیر سبد دارایی ها و تامین منابع شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با زهرا فعله گری خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا پذیرش سهام فروسیل امری زمان‌بر شد، اظهار کرد: با توجه به تاریخ پذیرش و درج نماد این شرکت، میبایست حدود یکسال پیش سهام این شرکت عرضه اولیه می‌شد اما با توجه به شرایط و جو کلی حاکم بر بازار سرمایه امکان عرضه سهام فراهم نشد اما با بهبود اوضاع این امر در دستورکار قرار گرفت و نماد این شرکت در در بازار دوم فرابورس درج و به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه آخرین سرمایه ثبت شده شرکت فروسیلیسیم خمین بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: در طی انجام فرایند IPO با توجه به اینکه مطالبات سهامدار عمده از شرکت فروسیلیسیم خمین مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال بود، با عنایت به سیاست‌های توسعه‌ای و حمایتی شستان نسبت به شرکت های وابسته خود، ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سهامدار عمده، از طریق افزایش سرمایه به حقوق صاحبان سهام منتقل شد و سرمایه اسمی شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلع ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

فراتی خبرداد: همچنین طبق تعهدی که داریم متعهد به عرضه ۲۰% از سهام شرکت به تعداد ۱۶۰ میلیون سهم هستیم، در روز اول عرضه ۵% آن را به تعداد ۴۰ میلیون سهم با مکانیزم حراج برای کشف قیمت به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه خواهیم کرد و ۱۵% باقی مانده آن به تعداد ۱۲۰ میلیون سهم در روزهای آتی با توجه به کشش و تقاضای بازار از طریق بازارگردان این سهم به همه سرمایه‌گذاران متقاضی عرضه خواهد شد.

مدیر تامین منابع شستان گفت: لازم به ذکر است بازارگردان این سهم شرکت مهرگان تامین پارس (گروه مالی ساتا) انتخاب شده‌ و گزارش ارزش گذاری این سهم توسط شرکت تامین سرمایه کاردان تهیه شده است. همچنین متعهد خرید شرکت تامین سرمایه دماوند خواهد بود و مشاور و کارگزار عرضه شرکت کارگزاری آرمون بورس است.

وی تشریح کرد: حضور در حوزه صنعت و معدن جزو استراتژی‌های اصلی شستان و ساتا محسوب می‌شود و به همین دلیل در زمینه معدنی قصد گسترش فعالیت خود را با محوریت شرکت فروسیلیسیم خمین داریم بنابراین شستان به هیچ عنوان قصد واگذاری و خروج از شرکت فروسیلیسیم خمین را نخواهد داشت و شایعات در این خصوص بی شک قابل پذیرش نیست. به‌طور کلی برنامه شستان این است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را وارد بورس کند و از محل فروش بخشی از سهام آنها سرمایه‌گذاری‌هایی که در دست اجرا دارد را تکمیل کند.

بر اساس این گزارش؛ شرکت فروسیلیسیم خمین (سهامی عام) با نماد فروسیل در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به روش حراج در فرابورس ایران انجام شد، نکته مهم در این عرضه اولیه، این است که انجام آن برای عموم نیست و تنها مختص سرمایه‌گذاران واجد شرایط، یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های مشترک است. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 28087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha