نوسان قیمت تتر در بحبوحه مشکلات مداوم استیبل کوین‌ها

قیمت تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین، در اوایل پنجشنبه به زیر ۰.۹۶ دلار سقوط کرد که نشانه‌ای از تنش بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این توکن از ساعت ۳:۱۵ بامداد به وقت شرقی به پایین‌ترین حد ۲۴ ساعته خود یعنی ۰.۹۵۶ دلار سقوط کرد. در Bitfinex، این استیبل کوین با قیمت ۰.۹۹۸ دلار معامله می‌شود. صرافی Bitfinex و استیبل کوین تتر زیرمجموعه‌های یک شرکت مادر هستند.

طی چند روز گذشته، TerraUSD (UST)—استیبل کوین الگوریتمی بومی ترا که قرار است از قیمت دلار آمریکا پیروی کند—به شدت کاهش یافته است.

در حال حاضر مشخص نیست که چه چیزی باعث این رویداد بازار شده، اگرچه نگرانی‌های گسترده در مورد تداوم تلاطم بازار، ناشی از فروپاشی بازار UST و همچنین دارایی بومی ترا، لونا، در روزهای اخیر بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. بر اساس داده‌های TradingView، بیت کوین در حال حاضر در کوین‌بیس حدود ۲۸۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار در زمان انتشار با قیمت بالاتری در برابر USDT معامله می‌شوند. استیبل کوین بایننس USD (BUSD) و USD (USDC) به ترتیب با قیمت های ۱.۰۸ دلار و ۱.۰۹ دلار از طریق جفت‌های معاملاتی در صرافی بایننس معامله می‌شوند.

برخلاف UST، استیبل کوین USDT توسط مجموعه‌ای از دارایی‌های سرمایه‌گذاری‌شده پشتیبانی می‌شود و سرمایه‌گذاران قرار است بتوانند در هر زمانی یک USDT را به قیمت ۱ دلار بازخرید کنند.

آردوینو پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، در بیانیه‌ای توضیح داد:تتر به طور معمول به پردازش بازخریدها در بحبوحه برخی از تلاطم‌های بازار که پس از دیروز مورد انتظار بود، ادامه می‌دهد. علیرغم آن، تتر بازخرید هیچ یک از مشتریان تایید شده خود را رد نکرده و نخواهد کرد، و همیشه بر این روش بوده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، تتر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را بازخرید کرده است و در حال حاضر یک میلیارد دیگر را بدون مشکل پردازش کرده است.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
کد خبر: 28071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha