۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 28051
رشد بورس در سایه تورم

امروز طرح حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت دلار یکی از روزهای مثبت بورس را رقم زد اما این سبزی بورس با نگرانی نسبت به نتایج طرح تحول اقتصادی دولت همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ سامان منتظری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار امروز ۲۱ اردیبهشت بیان کرد: منتظری در ادامه افزود: نمای کلی بازار امروز سبز و مثبت بود. صنعت غذا، پالایش و دارو (نمادهای کالای اساسی) بیشترین تراکم مثبت و مساعد را داشتند. در نمادهای شبندر، میدکو، بورس و اخابر حقوقی ها ورود کردند و در این میان حقیقی ها محتاط وارد بازار می شدند. بیشترین ارزش معاملات را در نماد شستا داشتیم. صنعت غذا نیز امروز ۲۷۵ واحد مثبت را به ثبت رساند.

وی گفت: امروز بیشترین تقاضا برای نمادها سیمرغ، آسیاتک، شبریز، حگهر، غبشهر، غکورش، سپید و پترول در بازار مشاهده می‌شد که تنها برای نماد آسیاتک ۲۶۵ میلیارد تومان سفارش خرید به ثبت رسید. بهترین صنعت امروز برای خرید گروه (زراعت و خدمات وابسته) بود که برآیند مثبت ۲۸۰ میلیارد تومانی داشته است.

گفتنی است نمادهای ملت و وغدیر بیشترین ورود پول را از جانب حقیقی های بازار به نام خود ثبت کردند و نماد های شستا و شبندر با بیشترین حمایت حقوقی ها همراه بودند.

شاخص و روندش

این تحلیل گر بازار سرمایه با توجه به روند شاخص گفت: پیش بینی تداوم روند صعودی بلند مدت برای شاخص دور از تصور نیست، به نظر بنده از لحاظ تکنیکالی در این هفته بازار متعادل و مثبتی داشتیم. شرایط کلی بازار، حذف ارز ۴۲۰۰ و هوشمند سازی یارانه ها در کالاهای اساسی موجب رشد در شاخص کل و هم وزن شده است، موضوعی که حائز اهمیت می‌باشد، ورود پول حقیقی است. رشد ناشی از تورم که بازار به صورت هوشمند متوجه آن شده است با رشد قیمت کالاهای اساسی بازار نیز رشد داشته و در این بین اولویت بازار کالاهای اساسی و بعد فلزات می باشد.

منتظری در انتها افزود: انتظارات تورمی در اقتصاد کشور به خاطر بی نتیجه ماندن مذاکرات بالا می‌باشد و بر این اساس قیمت دلار به مذاکرات وین بستگی دارد.

بیشترین سود به کدام مجامع تخصیص یافت

با پایان سال مالی اکثر شرکت ها در حال برگزاری مجامع سالانه خود هستند، اما کدام یک از این شرکت ها در این مجامع سود بیشتری به سهامداران خود می دهند؟

شرکت شتوکا (توکا رنگ فولاد سپاهان) در مجمع عمومی سالانه خود به ازای هر سهم ۱۷۶ تومان سود مشخص کرده است.

میزان کل سرمایه شرکت شتوکا ۱۵ میلیارد تومان و معادل ۴/۳۸ میلیارد تومان سود انباشته دارد و سود نقدی هر سهم به میزان ۱۰۰ تومان ثبت شده است.

نماد سخاش نیز به ازای هر سهم ۱۲۸۰ سود خالص در مجمع عمومی عادی خود تعیین کرد که با سرمایه ثبت شده ۱۲/۵ میلیارد تومان سود نقدی هر سهم ۱۱۶۲ تومان ثبت شده است.

گفتنی است در هفته آینده عرضه اولیه با نماد ددانا۱ نام شرکت (داروسازی دانا) با آستانه تعداد۱_۲۰۰ و قیمت مجاز ۲۳.۰۰۸ – ۱۸۱۲۱ وارد بازار می شود.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 28051

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha