قیمت توکن GST بازی استپن در زنجیره BSC، تا ۱۰ برابر شبکه سولانا افزایش یافت

پلتفرم استپن از اسفند ماه تا امروز رشد قیمتی چشمگیری را تجربه کرد. اما در روزهای قبل میان قیمت یکی از توکن‌های آن به نام GST، در شبکه سولانا و بی‌ان‌بی اسمارت چین اختلاف شدیدی پیدا شده است. علت این این اتفاق چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ای‌ام‌بی کریپتو،  استپن یک بازی لایف استایل است که این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا با راه رفتن، ارز دیجیتال کسب کنند. علاوه بر این، این امکان فراهم شده تا کاربران بتوانند کفش‌های ورزشی به صورت توکن NFT مینت کنند و در رای‌گیری‌های حاکمیتی شرکت کنند.

قیمت GST در بی‌ان‌بی اسمارت چین به ۴۰ دلار رسید

همانطور که بالاتر گفتیم، استپن یک بازی در سبک «Move-To-Earn» و مبتنی بر شبکه بلاکچینی سولاناست که سال خوبی را پشت سر گذاشته است. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت توکن گرین متاورس (GMT) این بازی نزدیک به ۲۰٪ افزایش یافته و به ۴.۵ دلار رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

علاوه بر GMT، توکن دیگری با نام گرین ساتوشی (GST) در بازی استپن وجود دارد که بازیکنان پس از پیاده‌روی و دویدن با کفش‌های ورزشی استپن به دست می‌آورند. مشابه با گرین متاورس، توکن GST نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۵٪ افزایش یافت و به ۶.۲۵ دلار رسید.

رشد اخیر توکن‌های بازی استپن بخشی از روند صعودی گسترده‌تر آنهاست که از اوایل ماه مارس (اسفند) آغاز شده است.

اما دیروز اتفاقی افتاد که ممکن است برای بسیاری جالب باشد. در حالی که توکن GST در شبکه سولانا با همان قیمت معمول خود معامله می‌شد، در شبکه بی‌ان‌بی اسمارت چین افزایشی ۹ برابری را تجربه کرد و از ۴۰ دلار فراتر رفت.

شرکت تحلیل داده وو بلاکچین (Wu Blockchain) در این رابطه در توییتی نوشت:

توییت ویلی وو

منبع: توییتر

مطابق داده‌های میهن بلاکچین، در زمان نگارش خبر قیمت توکن GST در عموم صرافی‌ها حدود ۳.۹۲ دلار است درحالی‌که قیمت آن در صرافی پنکیک سواپ در BSC حدود ۱۴.۵۱ دلار است.

قیمت GST میهن بلاکچین

قیمت لحظه‌ای توکن GST؛ منبع: میهن بلاکچین

به نظر می‌رسد افزایش کف قیمت NFT ها با تقاضا رابطه مستقیمی داشته باشد. از سوی دیگر، بازار NFT بلاکچین سولانا در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۵۰٪ افت را تجربه کرده است.

قیمت NFT های استپن

نمودار قیمت NFT های استپن؛ منبع: کریپتواسلم

.

علت تفاوت قیمت توکن GST در دو شبکه BSC و سولانا چه بود؟

گمانه‌زنی‌های متفاوتی در رابطه با این اتفاق وجود دارد اما به نظر می‌رسد تقاضای بالا در شبکه بی‌ان‌بی اسمارت چین (BSC) علت این افزایش قیمت بوده باشد.

کارشناسان زیادی در رابطه با سولانا نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌اند. دون‌آلت (DonAlt)، تحلیلگر مطرح بازار سه روز پیش در کانال یوتیوبی خود به کاربران نسبت به شبکه سولانا هشدار داد. به گفته او، رمزارز SOL پس از تبدیل حمایت هفتگی ۱۴۰ دلاری خود به مقاومت، در تایم‌فریم‌های طولانی‌مدت نزولی به نظر می‌رسد و این امکان وجود دارد که تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست بدهد.

این تحلیلگر در رابطه با توکن‌های استپن (GMT و GST) انتظار دارد در هفته‌ آینده شاهد نوسانات زیادی باشیم.

  • برای پیش‌گیری از بروز این مشکل باید چه اقدامی انجام می‌شد؟

پروژه استپن در صورت داشتن یک پل میان‌زنجیره‌ای بین BSC و سولانا، می‌توانست جابجایی آسان GST بین این دو زنجیره را ممکن کند و از اختلاف قیمت چشمگیر در این دو زنجیره جلوگیری کند.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 28048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha