چرا نگهداری رمزارز در صرافی‌ها می‌تواند خطرناک باشد؟

از آنجایی که در مبحث بلاک‌چین پای پول و سرمایه کاربران در میان است و کوچک‌ترین نقصی می‌تواند به یک ضرر مالی اساسی منجر شود، موضوع امنیت در حوزه رمزارز هیچگاه شوخی‌بردار نبوده، نیست و نخواهد بود. حال یکی از خطراتی که می‌تواند در کمین سرمایه شما باشد، رها کردن رمزارز در حساب صرافی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیجیاتو؛ حقیقت ماجرا اینست که اغلب صرافی‌ها روی امنیت و ایمنی خود تاکید دارند اما بزرگ‌ترین دلیل برای خطرناک بودن نگهداری رمزارز روی صرافی حملات سایبری است. این حملات عموما از نقایصی استفاده می‌کنند که خود آن پلتفرم نیز از وجود آنها بی‌اطلاع است، به همین دلیل است که بهتر است رمزارز را به کیف پول شخصی انتقال داد.

آیا اقدامات امنیتی صرافی‌ها کافی نیستند؟

با استناد به مقالات و گزارشات موجود، پاسخ این پرسش به شکل ساده و خلاصه منفی است. اینکه یک صرافی دارای ایمنی بی‌نقصی باشد و از سوی دیگر هیچ‌گونه شکاف امنیتی هم نداشته باشد بعید به نظر می‌رسد زیرا هکرها هم به شکل مداوم از روش‌های پیشرفته و به روز استفاده می‌کنند.

یکی از اقدامات پیشگیرانه مفید در این زمینه استفاده از ویژگی تعیین هویت دو مرحله‌ای است، انجام این اقدام از ورود شخص دیگری به حساب شما جلوگیری خواهد کرد، حتی اگر آن فرد رمز عبور شما را هم داشته باشد.

البته با اینکه استفاده از ویژگی مذکور برای حفاظت از دارایی‌هایتان الزامی است اما همچنان تضمین ۱۰۰ درصدی برای امنیت رمزارزهای شما ایجاد نمی‌کند زیرا اگر سرور صرافی دارای نقطه‌ضعف امنیتی باشد پس احتمالا دور زدن تعیین هویت دو مرحله‌ای نیز برای هکر وجود دارد.

روش دیگری که می‌توان از طریق آن امنیت سرمایه را بالا برد «نگهداری سرد» است. به این معنا که صرافی بخش عمده دارایی‌های شما را به صورت آفلاین ذخیره خواهد کرد. همچنین ارائه این گزینه از سوی صرافی خود نشانه خوبی است.

علیرغم استفاده از روش‌های امنیتی هیچ صرافی‌ای بی‌نقص نیست و رها کردن بخشی از سرمایه یا همه آن در این پلتفرم‌ها عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 28037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha