دلار در یک قدمی ۲۹ هزار تومان/مقاومت دلار ۳۰ هزار تومانی می شکند؟

تحلیل گران فنی باور دارند که معامله گران ارزی به دنبال شکست مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی هستند و انتظار دارند که با شکست مقاومت یاد شده، حرکت دلار به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکو ایران؛اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی شب گذشته حرکت به سوی مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را آغاز کرد. دلار که حدود ساعت ۱۷ در محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت، حوالی ساعت ۲۱ در محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می شد. این افزایش قیمت می تواند شرایط بازار در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد و در ابتدای روز زمینه ساز رشد بیشتر اسکناس آمریکایی شود. 

تحلیل گران فنی باور دارند که معامله گران ارزی به دنبال شکست مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی هستند و انتظار دارند که با شکست مقاومت یاد شده، حرکت دلار به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی آغاز شود. دو نقطه ۲۸ هزار و ۵۰۰ و ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نیز برای کاهشی های بازار اهمیت دارند. با این حال، به نظر می رسد تا زمانی که دلار بالای خط ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد، انتظارات افزایشی در میان معامله گران قوی خواهد بود. 

در کنار این، برخی خبرها احتمال کاهش صادرات نفت ایران به چین را مطرح می کرد. خبرگزاری رویترز عنوان کرده بود، که چین رو به خرید نفت بیشتر از روسیه آورده است و نفت ایران را کمتر از قبل خریداری می کند. این خبر از این جهت اهمیت داشت که تعداد زیادی از معامله گران باور دارند که دلیل عدم حضور دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومان، عرضه ارز قابل توجه بازارساز بوده است. احتمال کاهش فروش نفت و کاهش قدرت عرضه ارز می تواند افزایشی های بازار ارز را تقویت می کند. 

photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۰_۰۹-۱۴-۵۶

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 28008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha