بیت‌کوین و اتریوم با ریسک کاپیتولاسیون روبه‌رو هستند!

نگرانی از تدام ریزش در بازار ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، با اوج‌گیری شرایط نامساعد اقتصاد کلان جهانی، بیت‌کوین و اتریوم نیز در روند نزولی قرار گرفته‌ و ممکن است با ریسک کاپیتولاسیون مواجه شوند. ریزش پیوسته‌ی این دارایی‌ها ممکن است منجر به ازدست رفتن نقاط حمایتی حساسی شود.

در دوره‌های نزولی بازار که قیمت‌ها کاهش می‌یابند، سرمایه‌گذاران دو راه بیشتر ندارند: یا ضرر را قبول کنند و از بازار خارج شوند و یا به آینده امیدوار باشند و منتظر رشد قیمت‌ها بمانند. اما وقتی‌ که همه سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند که معاملات خرید خود را ببندند و یا سهام خود را به فروش برسانند، پدیده‌ای در بازار ظاهر می‌شود که به آن کاپیتولاسیون یا تسلیم شدن بازار می‌گویند.

شرایط بحرانی بیت‌کوین و اتریوم

طی هفته‌ای که گذشت تقریبا ۱۱۰ میلیارد دلار به‌بازار رمز ارزها آسیب وارد شد که این امر بیت‌کوین و اتریوم را در موقعیت حساسی قرار داد.

دارایی‌ برتر بازار در ۴ روز گذشته تا ۱۵.۵ درصد ریزش داشت و از ۳۹۸۵۰ دلار به ۳۶۶۶۵ دلار سقوط کرد. بیت‌کوین با این رفتار قیمتی بخش مهمی از خطوط حمایتی خود را ازدست داده است و با تداوم فشار خرس‌ها باید درانتظار ریزش‌های آتی نیز باشد.

بیت‌کوین از نظر تکنیکال به سطحِ پایینیِ کانالِ موازی نمودار روزانه‌ی خود رسیده که این شرایط پیش‌بینی کننده‌ی یک اصلاح قیمتی شدید به پهنای الگوی فعلی، یعنی بین ۲۹۶۲۰ تا ۲۸۰۶۰ دلار، می‌باشد. در چنین شرایطی کف پایینی ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) یعنی سطح ۳۲۸۵۰ دلاری قادر است به‌عنوان خط حمایت جدیدی برای BTC رقم بخورد.

بیت‌کوین و اتریوم با ریسک کاپیتولاسیون روبه‌رو هستند

اتریوم نیز طی ۴ روز پیش تا ۱۵.۵ درصد افت قیمت داشته و ۵۰۰ امتیاز از ارزش آن در بازار کاسته شد. درحال حاضر اتریوم در خط حمایت مهم ۲۵۰۰ دلاری قرار داشته که اگر تقاضای سه روزه برای این قیمت تداوم داشته باشد ممکن است با سقوط بحرانی قیمت روبه‌رو باشیم.

باتوجه به تشکیل مثلث متقارن اتریوم در نمودار سه روزه می‌توان گفت که هرگونه افت قیمت زیر خط ۲۵۰۰ دلاری ممکن است به ریزش ۶۴.۷ درصدی ETH منجر شود. در چنین شرایطی، پیش از آنکه اتریوم تسلیم سطح ۹۰۰ دلاری شود ابتدا سطح ۱۷۲۰ دلاری را لمس خواهد کرد.

بیت‌کوین و اتریوم با ریسک کاپیتولاسیون روبه‌رو هستند

علی‌رغم شرایط بحرانی فوق می‌توان امیدوار بود که باتوجه به ماهیت پرنوسان بازارهای رمز ارز، سیگنال خرسی فوق اعتبار خود را ازدست داده و بیت‌کوین و اتریوم برای شروع یک بازار گاوی به‌ترتیب سطوح ۳۸۰۰۰ و ۳۲۷۰ دلار را تصاحب کنند.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 28000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha