آخرین آمار از خط فقر مسکن/ کدام استان‌ها بهترین و بدترین شرایط را دارند؟ + جدول

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جدیدترین آمار در مورد خط فقر مسکن را منتشر کرده است. بر اساس این آمار، بالاترین نرخ عدم دسترسی مقرون به صرفه به مسکن را تهران و کمترین نرخ را خراسان جنوبی دارد.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آماری را در مورد خط فقر مسکن در مناطق شهری و روستایی منتشر کرد. این آمار در نشستی با عنوان «فقر مسکن در ایران» اعلام شده و برگرفته از پژهشی در همین زمینه است.

آنگونه که ایسنا گزارش داده، در این نشست، به دو اصطلاح اشاره شد:

این اصطلاح به معنای درصد افرادی است که حداقل در یکی از ابعاد مسکن (دسترسی به آب، دسترسی به سرویس بهداشتی، مکان زندگی کافی، مسکن بادوام و امنیت تصدی) دچار محرومیت هستند.

عدم دسترسی به مسکن مقرون به صرفه

این اصطلاح به درصد افرادی اشاره دارد که سهم مسکن، بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های آنهاست. این اشخاص، به طور خاص جمعیت مورد نظر برنامه‌های حمایتی مسکن را شامل می‌شوند.

مهم‌ترین چالش فقر مسکن در مناطق شهری، عدم دسترسی به مسکن مقرون به صرفه و مهم‌ترین چالش فقر مسکن در مناطق روستایی، بدمسکنی است. علت اصلی معضل دوم، نوع «مصالح» به کار رفته است. بر این اساس، نرخ عدم دسترسی به مسکن مقرون به صرفه در مناطق شهری ۴۹ درصد (۹.۵ میلیون خانوار) و نرخ بدمسکنی در مناطق روستایی ۴۰ درصد ( ۲.۴ میلیون خانوار) است.

مسکن

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 27971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha