مدیر اسپیس‌ایکس: در همین دهه به مریخ خواهیم رفت

خانم "گوئین شات‌ول" رئیس و مدیر عامل شرکت "اسپیس‌ایکس" گفته است که فضانوردان احتمالاً تا قبل از پایان دهه ۲۰۲۰ به سطح سیاره سرخ خواهند رسید. پس از آن فکر می‌کنم ظرف پنج یا شش سال، مردم خواهند دید که این مکان[مریخ] مکانی واقعی برای رفتن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا: خانم "گوئین شات‌ول" رئیس و مدیر عامل شرکت "اسپیس‌ایکس" پیش‌بینی می‌کند که بشر در همین دهه به سیاره سرخ خواهد رفت.

"گوئین شات‌ول"(Gwynne Shotwell) رئیس، مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در جدیدترین اظهارنظر خود به "شپارد اسمیت" خبرنگار CNBC گفته است که فضانوردان احتمالاً تا قبل از پایان دهه ۲۰۲۰ به سطح سیاره سرخ خواهند رسید.

"شات‌ول" در این مصاحبه کوتاه گفت: من فکر می‌کنم[این اتفاق] در همین دهه رخ خواهد داد، بله و بشر زودتر روی ماه خواهد بود.

وی افزود: من فکر می‌کنم ما باید یک تحویل بزرگ به سطح مریخ داشته باشیم و سپس مردم به شکل جدی‌تر در مورد آن فکر خواهند کرد. پس از آن فکر می‌کنم ظرف پنج یا شش سال، مردم خواهند دید که این مکان[مریخ] مکانی واقعی برای رفتن خواهد بود.

البته هدف "اسپیس‌ایکس" این است که کسی باشد که این چشم انداز بلندپروازانه را به واقعیت تبدیل می‌کند. این شرکت در حال توسعه یک ترکیب عظیم از موشک و سفینه فضایی قابل استفاده مجدد به نام "استارشیپ"(Starship) است تا افراد و محموله‌ها را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببرد.

"استارشیپ" در حال حاضر چندین ماموریت ماه را در برنامه خود دارد. برای مثال، در سال ۲۰۱۸ "یوساکو مائه‌زاوا" میلیاردر ژاپنی، آن را برای یک سفر به دور ماه با تاریخ پرتاب احتمالی ۲۰۲۳ رزرو کرده است.

ناسا نیز "استارشیپ" را به عنوان اولین فرودگر ماه با خدمه برای برنامه "آرتمیس"(Artemis) خود انتخاب کرده است و قصد دارد در سال ۲۰۲۵ فضانوردان خود را با آن در نزدیکی قطب جنوب ماه مستقر کند.

ناسا "آرتمیس" را به عنوان یک برنامه "ماه به مریخ" می‌بیند و قصد دارد در حدود سال ۲۰۴۰ یک ماموریت سرنشین‌دار را به سیاره سرخ اعزام کند که این حدود یک دهه دیرتر از زمانی است که "شات‌ول" برای اولین قدم گذاشتن بر مریخ در نظر گرفته است.

"اسپیس‌ایکس" در حال کار برای رسیدن به یک نقطه عطف بزرگ در توسعه "استارشیپ" است و می‌خواهد اولین پرواز آزمایشی مداری این فضاپیما را در آینده نزدیک از تأسیسات تگزاس جنوبی خود به نام "استاربیس"(Starbase) انجام دهد.

با این حال، تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده(FAA) ارزیابی زیست محیطی فعالیت‌های "استاربیس" را به پایان نرساند، این پرتاب انجام نخواهد شد. این بررسی در ابتدا قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۱ انجام شود، اما اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده چندین بار تکمیل آن را به تعویق انداخته که آخرین بار تا ۳۱ مه به تعویق افتاده است.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 27938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اهواز IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      و واقعا خواهند فهمید که مریخ جای زندگی نیست! این 1000 بار