تحولات جدید کاردانو پیش از هارد فورک ماه ژوئن

کاردانو از دو طرح توسعه‌دهنده‌ی خود طی هفته‌های آتی و پیش از هارد فورک ماه ژوئن (تیر ۱۴۰۱) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، "تیم هریسون" معاون بنیاد کاردانو، با پست توئیتی بیان داشت که طرح‌های فوق در شهرهای بارسلونا و آستین (Austin) رخ می‌دهند.
رویدادهای توسعه‌دهنده‌ی کاردانو

طرح بارسلونا تمرکز خود را بر فرآیند صدور گواهینامه و حسابرسی قرار داده و تاریخ احتمالی آن پایان ماه می (اواسط خرداد) می‌باشد. رویداد آستین نیز در اواسط ماه ژوئن برگزار شده و Marlowe و Plutus را بهبود می‌بخشد.

Marlowe یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی کاردانو است که برای توسعه و اجرای قراردادهای مالی کاربردی است، Plutus یک پلتفرم قراردادهای هوشمند مبتنی بر Cardano می‌باشد.

جزئیات هارد فورک بعدی کاردانو

اجرای هارد فورک Vasil برای ۲۹ ژوئن (۸ تیر) برنامه‌ریزی شده است که انتظار می‌رود توانایی شبکه و قراردادهای هوشمند بلاک‌چین کاردانو را ارتقا بخشد. توسعه‌دهندگان در توئیتی طرح بهبود شبکه‌ی Cardano را که قرار است طی این هارد فورک رخ دهد شرح داده‌اند.

چهار طرح‌ بهبود (CIP) در این هارد فورک درنظر گرفته‌ شده که به‌گفته‌ی تیم IOHK ویژگی‌های نوینی را برای عملکرد بهتر شبکه دربر دارند.

CIP-۳۲ (Inline Datums) ذخیره‌سازی داده‌ها را به‌صورت آن‌چین میسر ساخته و دیگر نیازی به‌نگهداری هش آنها نخواهد بود.

CIP-۳۳ (Reference Scripts) کارمزد تراکنش‌ها را با فشرده‌سازی آنها کاهش می‌دهد. درنتیجه کاربران تنها کافیست به کدهای جدید ارجاع داده و دیگر لازم نیست آنها را در هر تراکنش ذکر کنند.

CIP-۴۰ (Collateral Outputs) با فراهم‌سازی وثیقه‌ی کافی برای تکمیل هر تراکنش فرآیند اعتبارسنجی آنها را تسهیل خواهد کرد.

هدف اصلی این طرح‌ها بهبود عملکرد پلتفرم Plutus، بهینه‌سازی کاردانو و اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها پس از تکمیل این هارد فورک خواهد بود.

همان‌طور که در خبرها خواندیم علاقه‌ی سرمایه‌گذاران نهادی به خرید ADA طی ۳۰ روز گذشته تا ۱۹۰ درصد افزایش داشته است و بلاک‌چین آن از فعال‌ترین شبکه‌های حال حاضر است که بیش از ۹۰۰ پروژه را میزبانی می‌کند.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 27918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha