فروش برق‌آسای قطعه ‌زمین‌های متاورس  درعرض ۳ ساعت

تمام ۵۵ هزار قطعه‌ زمین پروژه‌ی متاورس Otherside درکمتر از ۳ ساعت به‌فروش رسید. فروش این زمین‌ها، که به‌صورت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بوده و Otherdeed نام دارند، از ساعت ۹ شب گذشته آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، براساس اطلاعات موجود در حساب توئیتر رسمی این متاورس، سرمایه‌گذاران برای تصاحب این NFTها که تنها با توکن ApeCoin قابل خریداری هستند، حضور بی‌سابقه‌ای داشتند.

جزئیات مینت و خرید زمین‌های Otherside

هزینه‌ی مینت یا ضرب این NFTها ۳۰۵ ApeCoin یا ۵۸۰۰ دلار بود که مجموعا ۳۱۷ میلیون دلار سود برای استودیوی Yuga Labs به‌ارمغان داشت. این رکوردی تازه برای عرضه‌ی عمومی NFTها به‌وسیله‌ی قراردادهای هوشمند بلاک‌چین اتریوم است.

افرادی که مایل به خرید Otherdeed بودند باید مراحل احراز هویت «مشتری‌ات را بشناس یا KYC » را طی کرده و کیف‌پول‌های خود را به‌تایید سایت رسمی این پروژه‌ می‌رساندند. خریداران با دراختیار داشتن این NFTها می‌توانند مالکیت خود بر زمین‌های Otherdeed را اثبات کنند. این زمین‌ها در دنیای متاورسی-بلاک‌چینی Otherside بوده که توسط استودیوی سازنده‌ی مجموعه‌ NFTهای محبوب میمون‌های کسل (Bored Ape) و جهش‌یافته (Mutant Ape) یعنی Yuga Labs طراحی شده‌اند. دارندگان توکن‌های این مجموعه‌ NFTها می‌توانند در ۲۱ روز آینده قطعه‌ زمین‌های رایگان خود را دریافت نمایند.

تاثیر این مینت بر هزینه‌ی گس

باتوجه به پرطرفداری مجموعه‌ی Otherdeed، مینت توکن‌های آن هزینه‌ی گس را تا ۸۰۰۰ GWEI در بلاک‌چین اتریوم افزایش داده است. این افزایش ناگهانی هزینه‌ی گس ناشی از حالتی به‌نام جنگ گس یا «Gas War» می‌باشد.

داده‌های آن‌چین حاکی از آن است که این جنگ گس به‌ایجاد یک هزینه‌ی گس ۱۷۲ میلیون دلاری مازاد برشبکه منجر شده که به‌طور متوسط برای هرخریدار ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار هزینه دربر داشته است. این کارمزدهای بالا موجب شد تا برخی کاربران نتوانند سفارش خرید خود را ثبت کنند.

Yuga Labs در خاتمه گفت که برای رفع چالش موجود و بهبود مقیاس‌پذیری ممکن است متاورس Otherside از اتریوم به بلاک‌چین لایه-۱ بومی خود مهاجرت کند. این استودیو در هفته‌ی گذشته با هک شدن حساب اینستاگرامی میمون‌های کسل بالغ بر ۱۳.۷ میلیون دلار آسیب دید.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 27901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha