هکرها ۸۰ میلیون دلار به Rari Capital آسیب زدند!

هکرها به‌وسیله‌ی یک نقص فنی اقدام به سرقت ۸۰ میلیون دلار از استخر نقدینگی پلتفرم دیفای Rari Capital کردند. BlockSec در گزارش خود این نقص امنیتی را یک اشتباه رایج «ورود مجدد» توصیف کرده و در توئیت دیگری تصویر کدهای مخرب را با کاربران به‌اشتراک گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راداراقتصاد ، طبق توئیتی که ازجانب شرکت حسابرسی قراردادهای هوشمند و بلاک‌چین BlockSec منتشر شد، هکرها به‌وسیله‌ی یک نقص فنی اقدام به سرقت ۸۰ میلیون دلار از استخر نقدینگی پلتفرم دیفای Rari Capital کردند. BlockSec در گزارش خود این نقص امنیتی را یک اشتباه رایج «ورود مجدد» توصیف کرده و در توئیت دیگری تصویر کدهای مخرب را با کاربران به‌اشتراک گذاشتند.

هکرها 80 میلیون دلار به Rari Capital آسیب زدند!

بخشی از دارایی‌های استخر نقدینگی Rari Capital توسط استیبل‌کوین الگوریتمی Fei تامین می‌شود. براساس داده‌های سایت CoinGecko، توکن Fei درحال حاضر ارزش بازاری بیش از نیم میلیارد دلار داشته و یازدهمین استیبل‌کوین برتر بازار رمز ارزها است.

پلتفرم امورمالی غیرمتمرکز Rari Capital امکان ایجاد استخرهای بدون نیاز به‌مجوز نقدینگی Fuse Pools را فراهم می‌سازد و کاربران تنها با کیف‌پول خود و بی‌نیاز به سرمایه‌گذاری می‌توانند توکن‌های ERC-۲۰ را امانت گرفته یا وام دهند.

در دسامبر سال پیش (آذر ۱۴۰۰) استیبل‌کوین Fei با Rari Capital ادغام شد که یک لیکوئیدیتی ۲ میلیارد دلاری را برای طرفین به‌ارمغان آورد.

هکرها 80 میلیون دلار به Rari Capital آسیب زدند!

پروتکل Fei دقایقی پس از این حمله‌ی هک در توئیتر خود آن را تایید کرد و اظهار داشت: «ما موفق به شناسایی دلیل این نقص امنیتی شده و تمامی عملیات وام‌گیری را متوقف نموده‌ایم». پروتکل Fei به‌ هکرها گفت که درصورت بازگردانی وجود سرقتی یک پاداش ۱۰ میلیون دلاری در انتظار آنها خواهد بود.

سرقت ۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱

Rari Capital پیش از این نیز هدف چنین حملاتی واقع شده است. در ماه می سال گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۰) تقریبا ۲۶۰۰ واحد اتریوم (معادل با ۱۱ میلیون دلار) از حساب کاربران این پلتفرم به‌سرقت رفت.

درپی این حمله Jai Bhavnani، مدیرعامل این پلتفرم، اظهار داشت که اعضای تیم توسعه‌دهنده تخصیص RTG خود را قربانی کرده تا بتوانند وجود دزدیده شده را به کاربران بازگردانند، لازم به‌ذکر است که بخشی از بدهی Rari توسط استیبل‌کوین Fei پرداخت شد.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 27900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha