موج قوی گردوخاک در خوزستان | احتمال کاهش دید به زیر ۵۰ متر | مدارس، اداره‌ها و بانک‌های استان تعطیل شد

موج دوم گرد و خاک از اوایل صبح امروز (دوشنبه ۱۲ اردیبهشت) وارد استان خوزستان شد و پیش‌بینی می‌شود کاهش دید به زیر ۵۰ متر برسد. از این رو مدارس، اداره‌ها و بانک‌های استان امروز تعطیل شدند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری آنلاین، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق اخطاریه نارنجی وقوع گرد و خاک در روز شنبه، روز یکشنبه شاهد تشکیل توده قوی گرد و خاک در عراق بودیم به گونه‌ای که دید در اکثر شهرهای عراق در مناطق جنوبی و مرکزی به ۱۰۰ و زیر ۱۰۰ متر رسیدوی افزود: موج اول این گرد و خاک دیروز بعدازظهر به خوزستان رسید و دید افقی را به ۲۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: موج دوم گرد و خاک که موج قوی‌تری است، اوایل صبح دوشنبه وارد خوزستان شد و اکثر مناطق استان را درگیر کرد. 

سبزه‌زاری افزود: دیروز استان ایلام درگیر گرد و خاک شد و دید افقی در ایلام به زیر ۵۰ متر و غلظت به بالای ۸۰۰۰ میکروگرم مترمکعب رسید و تقریبا امروز این شرایط به ویژه در مناطق غربی و مرکزی خوزستان نیز رخ می‌دهد.

گرد و خاک اداره‌ها و بانک‌های خوزستان را تعطیل کرد

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان امروز اعلام کرد با توجه به اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش غلظت توده گردوخاک در این استان، اداره‌ها و بانک‌های استان خوزستان روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت تعطیل شدند.

 این تصمیم با توجه به اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش غلظت توده گردوخاک در این استان اتخاذ شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان ورود توده گرد و خاک از کشور عراق از عصر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه را پیش بینی کرده و شامگاه یکشنبه کلیه مراکز آموزشی و مدارس این استان تعطیل اعلام شده بود.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 27791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha