اپراتورها یک شبه خواب‌نما شدند، که قیمت اینترنت به صرفه نیست؟/ افزایش تعرفه اینترنت ظلم به مردم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد افزایش تعرفه اینترنت، گفت: هم وزیر ارتباطات و هم معاونین وی با حضور در کمیسیون در رابطه با افزایش قیمت اینترنت توضیحاتی ارائه دادند که البته ما از این توضیحات قانع نشدیم. آنها معتقدند برای اپراتورها و شرکت های سرویس دهنده قیمت اینترنت مرقون به صرفه نیست و باید افزایش تعرفه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در گفت وگو با "عصرایران" ضمن بیان این مطلب افزود: ما این دلایل مسئولان وزارت ارتباطات را قبول نداریم. چطور می‌شود که تا چند هفته قبل اینها نه تنها قیمت اینترنت را افزایش نمی‌دادند بلکه بسته‌های تشویقی ارائه می‌کردند؟ چطور می‌شود که سال‌ها قیمت اینترنت تغییر نمی‌کند، بعد یکدفعه آقایان خواب‌نما می شوند و می‌گویند از امروز قیمت اینترنت باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر به درآمد شرکت های خدمات اینترنتی و اپراتورها نگاه کنیم متوجه درآمد زیاد آنها می‌شویم. اینترنت یعنی ترافیک؛ ما وقتی به خارج از کشور پول اینترنت می‌دهیم پول تراکنش را می‌دهیم، پول ترافیک را هم می‌دهیم؛ آیا همه اینترنتی که مردم ایران استفاده می‌کنند ترافیک‌اش خارجی است؟

سیاهکلی افزود: خیلی از این ترافیک داخلی است، پول این [ترافیک داخلی] را  هم باز همین شرکت های خدماتی می‌برند. این شرکت ها از چند جهت  سود می‌برند و این افزایش قیمت زیاده خواهی و ظلم به مردم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطر نشان کرد: مجلس در حال پیگیری است و از ابزارهای نظارتی اش در این رابطه استفاده می کند. از وزیر در مورد افزایش قیمت اینترنت سوال می شود و اگر قانع نشدیم استیضاح می کنیم؛ در واقع نمایندگان از ظرفیت قانونی شان استفاده می کنند.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 27777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha