تعطیلی کشتی کلاسیک زنان در ایران!

فدراسیون کشتی فعالیتی در سبک جدید کشتی زنان با عنوان «کشتی کلاسیک» که توسط کشورمان ابداع شده بود، ندارد و عملا این رشته برای همیشه به بایگانی سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از ایرنا، دلیل اصلی تعطیلی کشتی کلاسیک بانوان تمایل نداشتن کشورها برای فعالیت در این سبک از کشتی زنان و البته نداشتن مسابقات بین‌المللی است. 

رشته‌ای که توسط رسول خادم رییس پیشین فدراسیون کشتی در سال ۹۶ ایجاد شد. تورنمنت بین‌المللی در کشور لبنان از سوی کشورمان در شهریور سال ۹۷ برگزار شد که اولین و آخرین مسابقه کشتی کلاسیک زنان بود.

در ادامه فدراسیون کشتی، آلیش را جایگزین کشتی کلاسیک کرد و دلیل این مسئله هم استقبال زیاد کشورهایی چون قرقیزستان و قزاقستان از کشتی آلیش زنان و برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی در این رشته بود.

ضمن اینکه یکی از الزامات اتحادیه جهانی کشتی، فعالیت فدراسیون‌های ملی در کشتی بانوان است. به همین دلیل فعالیت در کشتی آلیش بانوان قوت گرفت و بانوان آلیش‌کار ایران یکی پس از دیگری راهی مسابقات قهرمانی جهان و آسیا شدند و حتی جام قهرمانی رقابت‌های جهانی قزاقستان را در سال ۹۸ از آن خود کردند.

کشتی کلاسیک زنان تعطیل شد

در ترکیب تیم ملی کشتی آلیش بانوان، ورزشکاران کشتی کلاسیک نیز حضور دارند. فدراسیون از روزهای ابتدایی شروع کرونا اعلام کرده بود که ضرورتی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری یا انتخابی تیم ملی برای کلاسیک‌کاران ندارد؛ زیرا این سبک از کشتی مسابقات برون مرزی ندارد و کشورها هم استقبال نمی‌کنند و در هر صورت ایران باید میزبانی این مسابقات را برعهده بگیرد و مانند سال ۹۷ هزینه سنگینی را برای برگزاری رقابت‌ها تقبل کند.

آنا براتی سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان در این زمینه به ایرنا گفت: کشتی کلاسیک شروع نشده بود تا تمام شد. زیرا مسابقات جهانی و آسیایی نداشت و تنها در حد مسابقات قهرمانی کشوری و لیگ برگزار می‌شد. آینده‌ای برای کشتی کلاسیک متصور نیستم. هر قدر هم این رشته را توسعه دهیم کشورهای دیگر با ما همسو نخواهند شد.

کشتی کلاسیک زنان تعطیل شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 27723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha