دستگیری مدیرعامل صرافی کره‌ای به اتهام جاسوسی برای کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه توسط خبرگزاری یونهاپ (Yonhap) منتشر شد، یک مدیرعامل ۳۸ ساله کره‌ای که در رأس یک صرافی ارزهای دیجیتال قرار داشت، به جاسوسی برای کره شمالی متهم شده است.

این مدیر که نام خانوادگی اش لی است، ظاهراً در جولای گذشته با یک جاسوس کره شمالی تبانی کرده است تا در ازای دریافت ۷۰۰ میلیون وون کره (۵۴۹,۰۰۰ دلار) به او کمک کند که به اطلاعات نظامی حساس دسترسی پیدا نماید.
لی ۴۸ میلیون وون (۳۷,۶۴۳ دلار) به شکل کریپتو به یک افسر نظامی فاسد پرداخت تا به یک شبکه نظامی محرمانه دسترسی پیدا کند.

لی یک ساعت مچی با دوربین مخفی به این افسر داد تا در واحد نظامی خود به جمع آوری اطلاعات بپردازد. هر دوی آنها به نقض قانون امنیتی کره جنوبی متهم شده اند، قانونی که در سال ۱۹۴۸ برای مقابله با تهدید ناشی از همسایه شمالی تصویب شد. افسر مذکور همچنین به طور جداگانه با جاسوس کره شمالی تعامل داشت.

بر اساس این قانون، مردم کره جنوبی از سفر به کره شمالی یا ملاقات با شهروندان این کشور بدون مجوز دولت منع شده اند. این قانون همچنین تمجید از کره شمالی یا انتشار تبلیغات آن را ممنوع می کند. در سال ۲۰۱۲، یک عکاس کره‌ای به بازنشر پیام های طرفدار کیم جونگ ایل (Kim Jong Il) متهم شد، اما بعداً تبرئه شد.

بر اساس این گزارش، جاسوس کره شمالی همچنان آزاد است. به گفته پلیس، او پس از آشنایی با این مدیر صرافی در یک جامعه آنلاین ارزهای دیجیتال، حداقل به مدت شش سال وی را می‌شناخته است.
  
در اوایل فوریه، چندین مدیر صرافی کریپتو V Global در کره جنوبی پس از ارتکاب کلاهبرداری روانه زندان شدند. لی بیونگ گول (Lee Byung-gul)، مدیر عامل سابق این صرافی، به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 27710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha