۱۰ کشور برتر با بیشترین دارندگان ارزهای دیجیتال + جدول

پذیرش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در سال گذشته بیش از ۸۰۰ درصد رشد داشته است. در حال حاضر، بیت‌کوین که در حدود ۳۹ هزار دلار است، ارزش بازار آن را بیش از ۷۳۲ میلیارد دلار می کند و کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال اکنون بیش از ۱.۷۵ تریلیون دلار است. این یک سوال واضح را مطرح می کند. کدام کشور از نظر بیت‌کوین و ارزهای رمزپایه فعال‌ترین است؟ یا به عبارت دیگر کدام کشور بیشترین دارندگان و کاربران رمزارز را دارد؟ اجازه دهید در ابتدا با ۵ کشور برتر که بیشترین دارندگان یا مالکان رمزارز را دارند شروع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین؛ پنج کشور برتر با بیشترین دارندگان ارز دیجیتال به شرح زیر است:

  1. هند ۱۰۰ میلیون
  2. آمریکا ۲۷ میلیون
  3. روسیه ۱۷ میلیون
  4. نیجریه ۱۳ میلیون
  5. برزیل ۱۰ میلیون

طبق گفته Triple-A، هند بیش از هر کشور دیگری، یعنی بیش از ۱۰۰ میلیون دارنده ارز دیجیتال دارد. در هند با وجود محدودیت‌های قانونی سختگیرانه صنعت رمزارزها، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر صاحب ارز دیجیتال هستند. در اینجا لیستی از کشورهای برتر با بیشترین صاحبان ارزهای دیجیتال در جهان آمده است.

2

از نگاهی دیگر، این رده بندی به صورت زیر است.

3

کشورهای  برتر رمزنگاری جهان

همچنین اگر بخواهیم به برخی از مشخصات جمعیتی صاحبان کریپتو نگاه کنیم، طبق این گزارش به صورت زیر است.

۵۸ درصد از دارندگان کریپتو زیر ۳۴ سال سن دارند.

۷۹ درصد آنها مرد و ۲۱ درصد زن هستند.

۸۲ درصد آنها دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.

۳۶ درصد از آنها درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار آمریکا یا بیشتر دارند.

امروزه میلیون‌ها نفر در جهان صاحب ارزهای دیجیتال هستند. وقتی صحبت از درصد جمعیت صاحب ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، اوکراین، روسیه، کنیا، ایالات متحده آمریکا و هند ۵ کشور برتر هستند که درصد کل جمعیت زیر را دارند.

اوکراین ۱۲.۷۳ درصد

روسیه ۱۱.۹۱ درصد

کنیا ۸.۵۲ درصد

ایالات متحده  درصد

هند ۷.۳ درصد

جدول زیر ۱۰ کشور برتر را بر اساس درصد جمعیت صاحبان رمزارز نشان می‌دهد.

4

چه کسی بیشترین بیت‌کوین را دارد؟

مجموع کل عرضه بیت‌کوین ۲۱ میلیون است. بیشترین بیت‌کوین متعلق به ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت‌کوین است که بیش از ۲۲۰۰۰ بلاک استخراج کرده و بیش از یک میلیون بیت‌کوین دریافت کرده است. تخمین زده می‌شود که این تنها حسابی است که بیش از ۱ میلیون بیت‌کوین را در خود جای داده است. بعد از آن سه حساب صرافی‌های بزرگ Binance،    Bitfinex و آدرس ناشناس بیش از ۱۰۰.۰۰۰ BTC دارند.

شرکت عمومی Microstrategy حدود ۱۰۵ هزار بیت‌کوین و تسلا حدود ۴۳ هزار بیت‌کوین در اختیار دارند.

طبق آمار Statista، ایالات متحده بیشترین حجم معاملات بیت‌کوین را در صرافی‌ها دارد و پس از آن روسیه، نیجریه، اتحادیه اروپا و چین قرار دارند.

5

۱۰ کشور برتر از نظر پذیرش کریپتو

گزارشی که توسط Chainalysis منتشر شده است، نشان می‎دهد که در سال گذشته، ویتنام، هند و پاکستان کشورهای برتر در پذیرش جهانی رمزنگاری هستند. در اینجا لیستی از ۱۰ کشور برتر پذیرش کریپتو در سال گذشته آمده است.

  • ویتنام
  • هندوستان
  • پاکستان
  • اوکراین
  • کنیا
  • نیجریه
  • ونزوئلا
  • ایالات متحده آمریکا
  • توگو
  • آرژانتین

همانطور که در بالا ذکر شد، در هندوستان در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر صاحب ارز دیجیتال هستند و پس از آن ایالات متحده با ۲۷ میلیون نفر در رتبه دوم قرار دارد.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
کد خبر: 27672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha