افت هزار و ۴۶۳ شاخص کل بورس / چرا عرضه در بازار سرمایه زیاد شد؟+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با هزار و ۴۶۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۳۳ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با لیدری خودرویی ها در فضایی مثبت آغاز کرد اما در نیمه دوم با توجه به عرضه اولیه نماد آسیا تک و تعطیلات هفته آتی با فشار فروش نسبی مواجه بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱.۴۳۴ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با هزار و ۴۶۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۳۳ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با لیدری خودرویی ها در فضایی مثبت آغاز کرد اما در نیمه دوم با توجه به عرضه اولیه نماد آسیاتک و تعطیلات هفته آتی با فشار فروش نسبی مواجه بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱.۴۳۴ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش، با نوسانات آرامی همراه بود و در نهایت نمادهای شبندر در دامنه ۰.۵ درصد مثبت، شپنا مماس بر صفر تابلو معاملاتی و شتران در دامنه ۲ درصد منفی بسته شدند.

بانکی ها هم از فشار فروش نسبی برخوردار بودند و در پایان بزرگان گروه از جمله نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت در دامنه منفی ۱ تا۲.۵ درصد نوسان کردند، نمادهای سامان و وملل هم در درصدهای بالای قیمتی معامله شدند.

پتروشیمی ها نیز معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی داشتد و نمادهای نوری، شلرد و تاپیکو بیشترین حجم معاملاتی را در این گروه داشتند. خودرویی ها که با معاملاتی امیدوار کننده آغاز کردند اما پس از رنج منفی که در نماد ورنا اتفاق افتاد با افزایش عرضه ها ادامه دادند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۲.۵ درصد منفی، خگستر ۳ درصد مثبت و وساپا در دامنه ۴.۵ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

فلزات اساسی و معدنی هم با برتری معاملات در نمادهای کوچکتر داد و ستد شدند، نمادهای فولاد و فملی اندکی بالاتر از صفر تابلو و نماد فاسمین هم به واسطه خبر حذف عوارض روی با اقبال خریداران مواجه شد.

گروه سرمایه گذاری متعادل و مثبت معامله شد. نمادهای زراعتی و غذایی هم بر مدار رشد حرکت کردند. بیمه ای ها هم با برتری نسبی تقاضا معامله شدند. دارویی ها نیز از سبزپوشان بازار امروز بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد سامان در ۳.۰۱۶  ریال و مماس بر آستانه بالای قیمتی  اشاره کرد.

افت هزار و ۴۶۳ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۴۶۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۲۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۳۳۳ واحد رشد کرد و به رقم ۴۱۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۸۹ هزار معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپنا، تیپیکو، فولاژ بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای رمپنا، کگل، شتران، فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خگستر، شستا، خودرو، خساپا، ثامید، ورنا، کیمیاتک از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۵ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۹۱۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۹۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۷ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام غصینو، زاگرس، وملل بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، دماوند، شگویا، صبا، خدیزل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، توسن، توسن، کرمان، مدیریت، گدنا، وکبهمن، تجلی است.

انتهای پیام./

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 27640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha