روسیه صادرات گاز به لهستان را متوقف کرد

با ادامه جنگ اوکراین، برخی رسانه‌ها می‌گویند روسیه صادرات گاز به لهستان را قطع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی که لهستان مدعی شد شرکت گازپروم روسیه از توقف صادرات گاز خود به این کشور از روز چهارشنبه خبر داده، این شرکت این مسأله را رد کرد.

لهستان امروز مدعی شد شرکت گازپروم روسیه با نقض قرارداد خود گفته است عرضه گاز به این کشور را از روز چهارشنبه متوقف می کند. لهستان اعلام کرد: توقف صادرات گاز طبیعی نقض قرارداد بین دو کشور است، بنابراین اقدامات لازم را برای از سرگیری واردات گاز طبق قرار داد انجام خواهیم داد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که به گفته وزارت انرژی بلغارستان، شرکت گازپروم روسیه از ۲۷ آوریل عرضه گاز به بلغارستان را متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر، شرکت گازپروم روسیه با رد توقف عرضه گاز به لهستان، گفت لهستان بایستی هزینه گاز را به روبل بپردازد.  شرکت گازپروم روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که لهستان باید طبق برنامه جدید پرداختی های خود را از امروز با روبل انجام دهد.

لهستان پیشتر اعلام کرده بود در برابر گاز روسیه روبل پرداخت نخواهد کرد. «بیوتر نیمسکی» کمیسر دولت لهستان در امور زیرساختی انرژی راهبردی گفته بود که لهستان بهای گاز روسیه را به روبل پرداخت نخواهد کرد.

با این حال و علی رغم اخبار مربوط به توقف صادرات گاز، شرکت گاز پروم تأیید نکرده است که عملا صادرات گاز به لهستان متوقف شده است.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 27633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha