فعالان اقتصادی به سال ۱۴۰۱ خوشبین نیستند/ ۷۱ درصد معتقدند قدرت خرید مردم کاهش می یابد + لینک گزارش

نتایج یک نظرسنجی در ایران نشان می‌دهد کە فعالان اقتصادی و کارآفرینان بە چشم‌انداز اقتصادی سال ۱۴۰۱ خوشبین نیستند. ۷۱ درصد پرسش‌شوندگان پیش‌بینی کردەاند کە تورم در سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛"دیده‌بان کسب‌وکار" کە در حوزه‌های استراتژی و راهبرد کسب‌وکار برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در ایران گزارش تهیه می‌کند، در یک تحقیق دیدگاه فعالان بازار را در مورد وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۱ جویا شدە است.

بر اساس این سنجش، ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که قدرت خرید مردم در سال ۱۴۰۱ کاهش خواهد یافت. در همین حال ۵۵ درصد پیش‌بینی کردەاند کە آمار بیکاری افزایش می‌یابد و ۴۴ درصد گفته‌اند که رکود تشدید می‌شود.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بدبینی نسبت به فضای کسب‌وکار در سال ۱۴۰۱ همانند سال‌های قبل پابرجاست و از نگاه بازاریان تنها امید تحول در اقتصاد ایران، رفع تحریم‌ها است.

در حالی کە مذاکرات بازگشت به برجام در ماه‌های گذشتە بە بن‌بست رسیدە است، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۵۳ درصد از کارآفرینان بر این باورند که امسال کاهش تحریم‌ها رخ خواهد داد.

یکی از پرسش‌های "دیدەبان کسب‌وکار"، موضوع مهاجرت نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده به خارج از ایران است. ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که مهاجرت نیروی انسانی متخصص افزایش خواهد یافت.

همچنین ۸۰ درصد از کارآفرینان مورد پرسش، اعلام کرده‌اند که امسال قیمت مواد اولیه و محصولات و خدمات نهایی، افزایش خواهد یافت در حالی که ۸۳ درصد معتقدند هزینه کسب‌وکارها به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها تصاعدی می‌شود.

"دیده‌بان کسب‌وکار" گفتە کە "نزدیک به هزار" فعال اقتصادی و کارآفرین در ایران را برای این بررسی مورد پرسش قرار داده است.

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 27631

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha