پلنگ قائم‌شهر از باغ وحش خصوصی فرار کرده بود؟

فردی که در فضای مجازی متهم به نگهداری از پلنگ در قائم شهر شد در مورد این ادعا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صبح روز یکشنبه چهارم اردیبهشت برای بسیاری از ساکنان قائم شهر روز شگفت انگیزی بود، مشاهده یک قلاده پلنگ سرگردان در خیابان کارگر و جولان چند ساعته این حیوان در خیابان‌های اطراف موضوعی نبود که هر چند وقت دریک شهر بخواهد اتفاق بیفتد، رویدادی منحصر بفردی بود که اگر چه با مرگ این پلنگ کام بسیاری را تلخ کرد، اما یک سوال برای بسیاری از افراد بی جواب ماند این پلنگ از کجا وارد قائم شهر شده بود؟

در همان روز کاویان مدیر کل محیط زیست مازندران سه گزینه را مطرح کرد ، ورود این حیوان وحشی از جنگل به شهر برای یافتن غذا،  هار بودن این پلنگ و ورود به سکونتگاه انسانی و  قاچاق گونه‌های حیات وحش  که به گفته او برخی افراد شاید این پلنگ را در اسارت نگهداری کنند و ممکن است حیوان فرار کرده و وارد خیابان‌های شهر شده باشد.

اما در فضای مجازی برخی افراد با توجه به جثه و وزن این پلنگ،  وحشی بودن یا هار بودن پلنگ قائمشهر را قبول نمی کردند و نشانه‌ها به سمت فردی در قائم شهر رفت که به ادعای آنان این پلنگ از باغ وحش خصوصی او فرار کرده بود.

این فرد  سه روز بعد از این اتفاق ، حالا به این گمانه زنی ها واکنش نشان داد و می‌گوید: برخی افراد از همان روز در فضای مجازی اعلام کردند این پلنگ از باغ بنده در خیابان مهمانسرا فرار کرده است اما کسی که پلنگ را در منزل نگهداری می‌کند فقط یک فرد بیمار روانی می‌تواند باشد، چون خوی پلنگ با رام و اهلی بودن در تضاد است.

او می‌گوید: پس از این اتفاق درخواست کردم از باغ بنده بازدید کنند که ماموران نیروی انتظامی، محیط زیست، دستگاه‌های امنیتی و گروه‌های حامی حیوانات بازدید کردند و نشانه‌ای از نگهداری حیوانات وحشی پیدا نشد.

این فرد می‌گوید: تا دو سال قبل تعدادی طاووس در این باغ نگهداری می‌شد که به دلیل ترس از ابتلای این پرندگان به آنفلوآنزا در فضای آزاد رها شدند.

او گفت: از دوسال قبل تاکنون دیگر هیچ حیوانی در این باغ نگهداری نمی‌شود و رسانه‌ها و افراد در صورت تمایل می‌توانند از این باغ بازدید کنند.

جولان یک قلاده پلنگ سرگردان در خیابانهای قائم شهر/ دو پلیس زخمی شدند+ فیلم

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 27629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha