نادری نماینده تهران:مدیرعامل بانک توسعه صادرات بدون داشتن سابقه بانکی منصوب شده/این انتصاب با تخلفات قبلی بانک مرتبط است؟ + عکس

توئیت صریح احمد نادری نماینده مردم تهران و سکوت احسان خاندوزی و علی صالح آبادی موردتوجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحریریه، احمد نادری نماینده صریح مجلس در توئیتی به طور جدی از عملکرد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در نصب رئیس بانک توسعه صادرات ایران انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی آنها شد.

انتصاب سید علی حسینی از طرف علی صالح ابادی رییس کل بحث برانگیز بانک مرکزی باعث اعتراض احمد نادری نماینده مردم تهران به وزیر اقتصاد شد که با تایید سیاست های مخرب بانک مرکزی باعث ادامه رالی تورم در بازارهای مختلف و متهم شدن دولت آیت الله رئیسی شده است.

بانک ها به طور ممتد روزانه ۴ هزار میلیارد تومان پول بسیار بدکیفیت خلق کرده و باعث ادامه رالی تورم در اقتصاد ایران و سست شدن جایگاه دولت سیزدهم شده اند. با ۱۰ روز پول خلق شده توسط بانک ها یعنی ۴۰ هزار میلیارد تومان؛ با میدان داری بانک های خصوصی، می توان تمام مساله رتبه بندی معلمان را تمام کرد.

نادری نماینده تهران:مدیرعامل بانک توسعه صادرات بدون داشتن سابقه بانکی منصوب شده/این انتصاب با تخلفات قبلی بانک مرتبط است؟ + عکس

اسناد منتشره توسط یکی از رسانه ها نشان می دهد که ارتباط عبدالله عبدی مالک پتروشیمی میانکاله با صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی باید به طور جدی بررسی شود. زیرا بخشی از وام های وی از بانک توسعه صادرات در زمان مدیریت علی صالح آبادی بر این بانک پرداخت و معوق شده است. عبدی یکی از سهامداران عمده بانک ایران زمین است که درگیری حواشی سنگینی شده و برخی از سهامداران آن در زندان به سر می برند و در ۴ سال گذشته نتوانسته است حتی مجمع خود را برگزار کند، علیرغم اینکه یک شرکت بورسی است و پای منافع هزاران سهامدار حقیقی در میان است. این بانک به دلیل زیان انباشته گسترده مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و ورشکسته محسوب می شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هنوز به توئیت دکتر احمد نادری نماینده مستقل تهران پاسخ نداده است.

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 27622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha