ادعای آمریکا درباره دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

سخنگوی کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای تهران مدعی شد که زمان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد «جن ساکی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: «دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای قطعاً ما را نگران می‌کند. زمان مورد نیاز تهران برای تولید سلاح هسته‌ای به حدود یک سال کاهش یافته است.»

امروز همچنین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در سخنرانی خود در کمیته روابط خارجی سنا با ادعای آن‌که زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به چند هفته رسیده است، از تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان آن‌که واشنگتن بازگشت به توافق را بهترین راه برای مقابله با چالش هسته‌ای ایران می‌داند، مدعی شد: «زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به چند هفته رسیده است. ایران کماکان اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌ای در سراسر منطقه انجام می‌دهد. وقتی صحبت از این فعالیت‌ها به میان می‌آید، اگر آن‌ها سلاح هسته‌ای داشته باشند، وضعیت بدتر خواهد بود. یک تهدید مداوم از سوی ایران علیه مقامات فعلی و سابق آمریکاست.»

علاوه بر بلینکن، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در دیدار با «ایال هولاتا»، همتای صهیونیستی خود به روند اتهام زنی‌ها علیه ایران ادامه و به صهیونیست‌ها اطمینان داد که که با تهدیدات ایران علیه رژیم صهیونیستی مقابله می‌کند.

پس از این دیدار، کاخ سفید درباره این ملاقات و محور گفت‌وگوهای آن بیانه‌ای صادر کرد و مدعی شد: «سالیوان در این دیدار تأکید کرد که آمریکا نگرانی‌های اسرائیل در مورد تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل به خصوص ایران را درک می‌کند و با آن‌ها هماهنگ است.»

این اتهامات از جانب آمریکا و متحدان غربی‌اش در حالی بیان می‌شود که تهران بارها تأکید کرده که دستیابی به سلاح هسته‌ای را به هیچ عنوان در دستور کار ندارد و به شدت با آن مخالف است.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: 27617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha